עוד השקעה מאסיבית ב-STOREDOT הישראלית

זרוע ההשקעות של ענקית האנרגיה הבריטית בריטיש פטרוליום השקיעה בחברה הישראלית 20 מיליון דולר • סטור דוט מפתחת טכנולוגיית סוללות ליתיום עם יכולת טעינה אולטרה-מהירה וכבר קטפה השקעות של עשרות מיליוני דולרים מיצרני רכב

סוללה / שאטרסטוק
סוללה / שאטרסטוק

זרוע ההשקעות של ענקית האנרגיה האירופאית בריטיש פטרוליום (BP) הודיעה היום (ג') כי היא משקיעה 20 מיליון דולר בחברת STOREDOT, שמפתחת טכנולוגיה מתקדמת לטעינה של סוללות. בריטיש פטרוליום הקימה את יחידת ההשקעות שלה בתחילת העשור במטרה להתמקד באנרגיות חלופיות, ומחזיקה כיום בעולם תיק השקעות בהיקף של יותר מ-400 מיליון דולר.

סטורדוט פיתחה סוללת ליתיום שמאפשרת טעינה אולטרה-מהירה. החברה צופה להשיק מוצר מסחרי ראשון בתחילת 2019, בשלב הראשון עבור מוצרי צריכה ניידים דוגמת טלפונים. בשלב מאוחר יותר מתכננת החברה להשיק גם סוללות בטכנולוגיה דומה לכלי רכב, שיאפשרו טעינה מהירה משמעותית מהמקובל כיום.

החברה משכה בשנתיים האחרונות תשומת לב רבה מתעשיית הרכב כאשר בסיבוב ההשקעות האחרון של החברה בהיקף של כ-60 מיליון דולר, אחד המשקיעים המובילים היה קונצרן דיימלר.

דיוויד גילמור, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-BP ונצ'רס, שהגיע לארץ לרגל ההכרזה ולרגל אירוע אקומושן מחר, אמר כי "הטכנולוגיה לתמיכה בכלי רכב חשמליים מתקדמת במהירות ו-BP ונצ'רס מחויבת לזהות ולהשקיע בחברות שאנחנו מאמינים שהן נמצאות בחזית הטכנולוגיה. סטורדוט הציגה התקדמות משמעותית בפיתוח יכולות טעינה מהירה, הן בסוללות טלפונים והן ביישומי רכב".