ויליפוד של האחים ויליגר נכנסת לתחום המאפים הקפואים

היקף שוק המאפים הקפואים מסתכם בקרוב ל-110 מיליון שקל בשנה לפי נתוני סטורנקסט, ומי ששולטת בו כיום היא ספקית המזון הגדולה בישראל – תנובה, שמחזיקה 56% מהשוק באמצעות מותג "מעדנות"

האחים ויליגר / צילום: אביב חופי
האחים ויליגר / צילום: אביב חופי

יבואנית המזון ויליפוד, שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר, נכנסת לתחום המאפים הקפואים: תחרה בתנובה, נטו וזוגולובק באמצעות סדרה של מאפים מיובאים מיוון. מדובר במוצרים אשר מייצרת חברה יוונית בשם קנאקי, אשר מתמחה בייצור מוצרים מבצקי פילו וקדאיף. החידוש שויליפוד תנסה להציע הוא מאפים מבצק פילו המבוסס על קמח, מים ושמן וללא חומרים משמרים, אל מול המתחרות אשר חלקן משווקות מוצרים המכילים מרגרינה שנתפסת כפחות בריאה. מדובר בסדרה של שישה מוצרים בטעמים שונים.

היקף שוק המאפים הקפואים מסתכם בקרוב ל-110 מיליון שקל בשנה לפי נתוני סטורנקסט, ומי ששולטת בו כיום היא ספקית המזון הגדולה בישראל - תנובה, שמחזיקה 56% מהשוק באמצעות מותג מעדנות. אחריה, גם היא עם נתח משמעותי, נמצאת ספקית המזון הציבורית נטו, אשר מהווה כ-19% מהשוק באמצעות מותג שלושת האופים. בנוסף אליהן פועלות שחקניות נוספות כמו זוגלובק שאוחזת ב-9% מהשוק, מוצרי מותג פרטי המהווים כ-6% מהשוק, וכמו כן ספקים קטנים יותר.

עד לאחרונה ויליפוד לא הייתה פעילה בשוק הזה, אך בימים אלה החברה מנסה לצמוח גם בשווקים חדשים. כך למשל לאחרונה החלה לפעול גם בקטגוריות נון-פוד כמו תחום הפחמים אליו נכנסה לאחרונה. בימים אלה ממתינה ויליפוד להחלטה של הרשות להגבלים עסקיים בדבר יבוא המוצרים של ספקית המזון הדנית ארלה. ויליפוד אוחזת בזיכיון בלעדי על יבוא המוצרים של החברה הדנית, ביניהם מותגים מובלים כמו לורפק. לפני מספר חודשים דיווחה ויליפוד כי ארלה צפויה לסיים עמה את ההתקשרות, כשבמקביל חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, שטראוס, פנתה לרשות להגבלים עסקיים בבקשה לאשר לה להתקשר בהסכם יבוא עם ארלה. הרשות תצטרך להכריע בנושא בתקופה הקרובה.