הוועדה המחוזית חיפה תוסיף 500 מיטות למעונות באורנים

כיום במעונות במכללת אורנים קיימות 200 מיטות • המכללה צפויה להשקיע 22 מיליון שקל בפיתוח הקמפוס ב-8 השנים הקרובות

מכללת אורנים / צילום: בר-אל
מכללת אורנים / צילום: בר-אל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית לפיתוח קמפוס 'מכללת אורנים' שבצפון.

כיום השטח הבנוי בקמפוס עומד על כ-24 אלף מ"ר והתוכנית מציעה הרחבה משמעותית ובינוי של כ-52 אלף מ"ר בסך-הכול (תוספת של כ-28 אלף מ"ר). עוד כוללת התוכנית תוספת של 500 מיטות למעונות הסטודנטים בנוסף ל-200 המיטות הקיימות כיום, מבני אקדמיה ומינהלה בהיקף של כ-5,000 מ"ר. התוכנית קובעת עוד כי הבינוי החדש ייעשה תוך שימור אופי הבינוי הקיים של המכללה. כמו כן, התכנית מתייחסת גם לגן הבוטני שבתחום הקמפוס וקובעת הוראות לשימורו וטיפוחו יחד עם שמירה על מרבית החורש הטבעי המצוי ברחבי המכללה.

את התוכנית יזם קמפוס אורנים והיא נערכה על ידי אדריכל דניאל בר-קמא. בכוונת המכללה להשקיע כ-22 מיליון שקל ב-8 השנים הקרובות עבור פיתוח הקמפוס שייעשה בשלבים.

התוכנית ממוקמת על כל שטחו של קמפוס מכללת אורנים הנמצא בתחום המועצה האזורית זבולון בין קיבוץ שער העמקים לקריית טבעון ובשטח של כ-170 דונמים. בנוסף, התוכנית גם מתייחסת לשיפור מערך התנועה והנגישות ברחבי הקמפוס. בימים אלו מוקם בסמוך לקמפוס מחלף העמקים על כביש 6 שעתיד לכלול גם תחנת רכבת ומרכז תחבורה שישרתו את הסטודנטים וסגל ההוראה.

"התוכנית עולה בקנה אחד עם החלטת הממשלה בדבר יישום מסקנות ועדת דוח טרכטנברג הכוללת תוספת מעונות לסטודנטים בהיקף של 500 מיטות", כך ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה. "התוכנית רואה מכללת אורנים כמוסד אקדמי מרכזי ועוגן חשוב במטרופולין חיפה".