דואר ישראל | בלעדי

בגלל פפר: מקאן לא יוכל להתמודד במכרז של הדואר

מקאן ת"א אחראי על הפרסום של פפר, הבנק הדיגיטלי של קבוצת לאומי, שמתחרה בשירותים הדיגיטליים של הדואר • בשלב הקריאייטיב במכרז הפרסום של הדואר יתמודדו המשרדים אדלר, גליקמן, יהושע, ראובני ושמעוני

ההתמודדות במכרז הפרסום של דואר ישראל מתקדמת צעד נוסף. ל"גלובס" נודע כי כעת מסתמן שמשרד הפרסום מקאן תל-אביב לא יוכל להמשיך בהתמודדות על התקציב. המשרד מטפל בתקציב הפרסום של קבוצת לאומי ואחראי בין היתר על פפר -  הבנק הדיגיטלי של הקבוצה. השירותים הדיגיטליים של הדואר - ביניהם גם שירותים בנקאיים-דיגיטליים - מהווים לשיטת הדואר ניגוד אינטרסים.

שאר משרדי הפרסום - אדלר-חומסקי, גליקמן-שמיר-סמסונוב, ראובני-פרידן, יהושע TBWA ושמעוני-פינקלשטיין, עלו לשלב הבא וצפויים להציג מצגות קריאייטיב במהלך חודש יוני.

הדיגיטל והיכולות האסטרטגיות דיגיטליות צפויות להיות חלק משמעותי במערך השיקולים של הדואר בבחירת משרד פרסום חדש. הדואר עצמו עובר בשנתיים האחרונות טרנספורמציה עסקית דרמטית, שאמורה להתאים את שירותיו לעידן הדיגיטלי ולצורכי השוק המשתנה. ל"גלובס" נודע כי על רקע השינויים צפוי להצטרף להנהלת הדואר תפקיד מרכזי חדש: סמנכ"ל חדשנות. מכרז לאיוש התפקיד נסגר בימים אלה, ויש להניח כי כבר בשבועות הקרובים ייבחר מי שיכהן בתפקיד.

תקציב הדואר איננו נחשב לתקציב גדול מאוד במונחים של ענף הפרסום, והיקפו כ-9 מיליון שקל בשנה, אולם התהליך המואץ שעובר הדואר בשנים האחרונות - כניסתו לעולמות האיקומרס והדיגיטל, הניסיון לייצר מהפיכה משמעותית בשרות והאתגרים השיווקיים והפרסומיים הניצבים בפניו - הופכים אותו למסקרן מאוד למשרדים הגדולים.

תקציב הפרסום של הדואר מנוהל מזה כעשור במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. על-פי ההערכות, בדואר ישראל מרוצים מאוד מהעבודה המשותפת, ואלמלא חוק חובת המכרזים, מכרז חדש לא היה מתקיים.

בתחילת הדרך נראה היה כי למרות העניין הרב שעורר המכרז בענף, רוב המשרדים לא יוכלו להתמודד בגלל תנאי שקבע כי כל עבודת המדיה, הדיגיטל והסושיאל תיעשה באמצעות משרד הפרסום עצמו ולא באמצעות חברות-בנות. רוב משרדי הפרסום שיכולים מבחינת תנאי הסף האחרים לקחת חלק במכרז פועלים בצורה של קבוצה בה יש לפחות חברת מדיה נפרדת - ברוב המקרים גם פעילויות הדיגיטל והסושיאל נמצאות בחברות-בנות. למעשה, בתנאי המכרז המקורי יכלו רק שני משרדים לקחת חלק בהתמודדות: גליקמן-שמיר-סמסונוב ויהושע TBWA. בדואר היו קשובים, שינו את תנאי הסף, ואכן המשרדים הגדולים בחרו להתמודד על התקציב.