מגרש לבניית 86 יחידות דיור בהוד השרון נרכש בעבור 97 מ' ש'

שותפות חדשה של חברת גינדי החזקות ומומן נדל"ן רכשו את הקרקע • הסכום ששילמו החברות עבור הקרקע כולל מס רכישה, מיסים ותיווך ומשקף עלות קרקע ליחידת דיור בגובה כ-1.13 מיליון שקל

בנייה בהוד השרון / צילום: תמר מצפי
בנייה בהוד השרון / צילום: תמר מצפי

אומנם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעידים כי מחירי הדירות בישראל נמצאים במגמת ירידה בחודשים האחרונים, אבל עסקאות קרקע פרטית שנסגרות עדיין מעידות על מחיר גבוה לקרקע ליחידת דיור. הבנק המלווה של הפרויקט הוא דיסקונט.

שותפות חדשה שהקימו חברת גינדי החזקות יחד עם חברת מומן נדל"ן של עו"ד שרון מומן (שהועסק עד לאחרונה על ידי גינדי החזקות בתור סמנכ"ל שיווק בחברה) ביצעה עסקה לרכישת מגרש לבנייה למגורים בעיר הוד השרון.

מדובר במגרש הממוקם בחלקה הדרום מערבי של העיר במתחם 'ציר החינוך'. את המגרש רכשו החברות מבעלים פרטיים בעבור כ-97 מיליון שקל. המגרש מאפשר הקמת פרויקט מגורים בהיקף 86 יחידות דיור. הסכום ששילמו החברות עבור הקרקע כולל מס רכישה, מסים ותיווך ומשקף עלות קרקע ליחידת דיור בגובה כ-1.128 מיליון שקל. שטח המגרש עומד על כ-2.9 דונם והבינוי במקום מאפשר הקמת בניין מגורים בן 23 קומות. היקף ההשקעה המוערך בפרויקט נאמד בכ-280 מיליון שקל. על פי השותפות שרכשה את הקרקע, בקשה להיתר בנייה כבר הוגשה למגרש. אדריכל הפרויקט הוא אייל סנדרוביץ ואת החברות מלווה עו"ד עופר זוזובסקי ממשרד שיבולת עורך דין.

כ-1,300 יחידות דיור במתחם ציר החינוך

המגרש האמור ממוקם במסגרת תוכנית הר/מק/1302/א המוכרת כתוכנית 'ציר החינוך' נמצאת כיום בשלב פריצת דרכים ופיתוח תשתיות תיעול, ביוב ומים. מתחם ציר החינוך ממוקם במערב הוד השרון, בחלקה הצפוני- רחוב הפרדס, ממזרח- דרך רמתיים, במערב- רחוב הזמיר והיא גובלת בפארק 4 עונות, מצפון למתחם הספורטק. שטחה משתרע על פני כ-177 דונם. את התוכנית יזמה עיריית הוד השרון, הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

עיקרה של התוכנית הנה בנייה למגורים, הכוללת כ-1,300 יחידות דיור. עוד במסגרת התוכנית, יבנו אשכול גני ילדים ובית ספר לטובת ילדי המתחם לצד מוסדות קהילתיים לרווחת התושבים. בחלקו הצפוני של המתחם יפותחו השטחים הציבוריים הפתוחים שיחוברו לשטחים הציבוריים הקיימים היום.

הפרויקט של גינדי החזקות ומומן נדל"ן, שכאמור נמצא בשלב הבקשה להיתר בנייה, יהיה אחד הפרויקטים הראשונים שעתיד להיבנות בשכונה החדשה, שצפויה כאמור לכלול בהמשך פרויקטים נוספים בהיקף כ-1,300 יחידות דיור.