התחדשות עירונית: מה קיבלו הדיירים בפרויקט תמ"א 38 בפ"ת

במסגרת הפרויקט יתווספו לבניינים הקיימים 80 דירות ב-2.5 קומות בכל בניין • הדירות החדשות יהיו דירות בנות 5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים

רחוב קפלן פתח תקוה / הדמיה: נוף גנים
רחוב קפלן פתח תקוה / הדמיה: נוף גנים

סיפור בעלי הדירות

"התחלנו לעבוד על התמ"א עוד ב-2007, תכף אחרי שיצא החוק. אף אחד עוד לא ידע מה זה תמ"א 38 בכלל. אנשים חשבו שאנחנו סתם חולמים, לא באו לישיבות בכלל. ואני ידעתי מהרגע הראשון שיש פוטנציאל ענק במגרש", מספר יוסי פנחס, בעל דירה בבניין. "ניסינו להתחבר כמה דיירי בניינים וזה נותן לנו יתרונות, חשבנו שזו עוצמה ללכת יחד. מאוד חשובה חלוקת התפקידים בין הנציגים השונים, ווטסאפ לכל בניין ולהחליט מי מדבר עם מי ומי יוצר קשר עם בעלי המקצוע או היזם. אי אפשר שעשרות אנשים ידברו עם העו"ד ביום, זה לא יילך. לקבל הסכמה של כולם היה יחסית פשוט, יש אצלנו הרבה בעלי דירות להשקעה ויש להם ראש פתוח. אבל בדיעבד מבינים שהחתימה על החוזים היא רק ההתחלה. לנו יש חוזה חתום עוד מיוני 2013 והגשנו בקשה להיתר בינואר 2014. אבל דברים זזים לאט. אני גם חושב שהקשר בין הדיירים לעירייה טעון שיפור. יש נתק מוחלט. יש רושם מוטעה שדיירים רוצים רק עוד ועוד מבלי להתחשב בסביבה וזה ממש לא נכון".

התמורה ליזם

במסגרת הפרויקט יתווספו לבניינים הקיימים 80 דירות ב-2.5 קומות בכל בניין. הדירות החדשות יהיו דירות בנות 5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. לכל דירה חניה.

התמורה לבעלי הדירות 

הבניינים הישנים יחוזקו בפני רעידות אדמה. לכל דירה יתווספו 12 מ"ר הכוללים ממ"ד ומרפסת בשטח 10 מ"ר. לבניין תתווסף מעלית. לא תתווסף חניה.

לו"ז 

לארבע בניינים בפרויקט התקבל היתר בנייה, שניים נוספים עדיין בהליך מול הוועדה המקומית. החלו עבודות בשלושה בניינים. היזמים מעריכים כי הבנייה צפויה לארוך כ-20 חודש.

מיקום: שישה בניינים ברחוב קפלן פינת דגל ראובן (רחוב דגל ראובן מספר 60-62-64 ורחוב קפלן מספר 49 א' ו-ב', ו-51) בסמוך לבית החולים בילינסון.

המצב הקיים: שישה בניינים שנבנו בשנים 1965-1970, הכוללים 96 דירות קיימות בבניינים בני ארבע קומות. הדירות הישנות בשטח ממוצע של 105 מ"ר. אין חניה, אין מעלית, ואין מרפסות.

היזם: קבוצת תמיר פורת במימון קרן קפיטל פלטינום

קבלן הביצוע: די סי טארק

אדריכל: יונתן שטיין

רחוב קפלן פתח תקוה / צילום:  אדריכל יונתן שטיין, הדמיה: נוף גנים
 רחוב קפלן פתח תקוה / צילום: אדריכל יונתן שטיין, הדמיה: נוף גנים