המלחמה בפייק ניוז: פייסבוק תפיק מהדורות חדשות משלה

הרשת החברתית קרובה להכרזה על מספר תוכניות חדשות לפלטפורמת הווידאו שלה Watch, לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" • הכנסת תוכן חדשותי בלעדי לפלטפורמה הוא חלק מהמאמץ של פייסבוק להילחם בפייק ניוז ולהביא תוכן אמין יותר

מארק צוקרברג / צילום: סטפן לם, רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: סטפן לם, רויטרס

פייסבוק קרובה להכרזה על מספר תוכניות חדשותיות שיופקו עבור פלטפורמת הווידאו שלה Watch. ככל הנראה, ההכרזה תכלול תכנים מרשתות מובילות כמו פוקס ניוז ו-CNN, לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל". התוכניות ימומנו על-ידי פייסבוק ויהיו בלעדיות לפלטפורמה.

הכנסת תוכן חדשותי בלעדי לפלטפורמה הוא חלק מהמאמץ של פייסבוק להילחם בפייק ניוז ולהביא תוכן אמין לרשת החברתית. לפי הדיווח, במסגרת השיחות המקדימות עם חברות החדשות, פייסבוק ביקשה מפרטנרים פוטנציאליים לפרט את הסטנדרטים האתיים שלהם, בין היתר לגבי תיקונים במקרה של טעויות בכתבות ודיווחים.

עוד דווח כי פייסבוק עדיין מקיימת שיחות עם חברות כמו ארגון .Dow Jones & Co - חברת-האם של "וול סטריט ג'ורנל", עם באזפיד ועם חברת המדיה הדיגיטלית ATTN. במהלך השיחות פייסבוק לא הייתה עקבית לגבי פרמטרים שונים הנוגעים לאסטרטגיה שלה, דבר שהרתיע חלק מהחברות. בין היתר, החברה התקשתה לספק תשובות לגבי הדרך בה תקדם את התכנים החדשותיים.

ככל הנראה, פייסבוק מקווה להביא שילוב של תוכניות יומיות ושבועיות וגם תוכניות לייב למתחם החדשות של Watch. לפי הדיווח, פייסבוק הציעה לחלק מחברות החדשות חוזים שנתיים בגובה מיליון עד 3 מיליון דולר.