פורסייט מזנקת ב-35%: מכרה מערכת לחברת משאיות באירופה

החברה ביצעה מכירה ראשונה של אבטיפוס למערכת מסוג QuadSight - מערכת ראייה ממוחשבת המבוססת על 4 מצלמות • ההכנסות ממכירת המערכת צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים

חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט ובעל השליטה בחברה / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט ובעל השליטה בחברה / צילום: איל יצהר

מניית פורסייט  מזנקת הבוקר (ג') ביותר מ-30% במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה כי ביצעה מכירה ראשונה של אבטיפוס למערכת מסוג QuadSight - מערכת הראייה הממוחשבת של החברה המבוססת על 4 מצלמות. המערכת מיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי ונועדה לאפשר גילוי מכשולים בכל תנאי תאורה ומזג-אוויר.

המערכת הראשונה הוזמנה על-ידי חטיבת המשאיות של יצרן רכבים מהמובילים באירופה, לצורך הערכתה ובחינת ביצועיה על גבי המשאיות של היצרן. ההכנסות ממכירת המערכת צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים.

עוד מציינים בפורסייט כי העסקה תאפשר לחברה קבלת משוב חשוב מהלקוח ומלקוחות פוטנציאליים נוספים, לימוד המאפיינים והדרישות הרלוונטיות להם תוך ביצוע התאמה לצורכי הלקוח תוך פרק זמן קצר. "בכוונת החברה להרחיב את המודעות לפתרונות הייחודיים של פורסייט, לפנות ללקוחות פוטנציאליים ולהרחיב את נוכחותה אצל יצרני הרכב וספקי המשנה, על-ידי מכירת מערכות אבטיפוס נוספות", נמסר מהחברה.

פורסייט (Foresight) פועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ועבור אפליקציות נהיגה אוטונומיות. החברה השיקה את מדגים מערכת ה-QuadSight בחודש ינואר השנה בתערוכת CES בלאס וגאס. המערכת משלבת 4 מצלמות - שתי מצלמות אינפרא-אדום ושתי מצלמות אור נראה בטכנולוגיה סטריאוסקופית - ומשתמשת באלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה.

כאמור, בתגובה להודעה מזנקת מניית פורסייט במחזור גבוה. עם זאת, מניות החברה (נסחרות בתל-אביב ובנאסד"ק) צנחו בכ-70% בשנה האחרונה (עד לפתיחת המסחר היום), לאחר שזינקו במאות אחוזים בחצי הראשון של 2017, בין השאר על רקע עסקת הענק לרכישת מובילאיי בידי אינטל תמורת כ-15 מיליארד דולר.

Foresite
 Foresite

בעל השליטה בחברה הוא המנכ"ל חיים סיבוני, המחזיק בכ-32.6% מהון החברה, ששווייה בבורסה עומד על כ-305 מיליון שקל.

לפני כחודש כי הודיעה פורסייט כי תמזג לשלד הבורסאי תמדא פעילות פיתוח של מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים בין רכבים, ובין רכבים להולכי רגל. לפי ההסכם שנחתם בין שתי החברות, פורסייט תפצל את הפעילות הקשורה לפיתוח המערכת (Eye Net) לתוך חברה-בת בבעלותה המלאה, ולאחר מכן תמזג אותה לתוך תמדא, זאת בתמורה לכ-74.5% ממניות השלד.

בשבוע שעבר הודיעה פורסייט כי ניסוי רב-משתתפים ראשון במערכת ה-Eye Net הושלם בהצלחה בעיר אשדוד. עוד לפני כן בוצע ניסוי במסגרתו המערכת השיגה את כל היעדים שנקבעו מראש לבחינת הצלחתו של הניסוי, שבו השתתפו כ-120 בעלי טלפונים סלולריים. במהלך הניסוי נבחנו בשני מוקדים שונים בארץ, בצורה מבוקרת ובטיחותית, גם תרחישים המדמים התנגשות בין שני כלי רכב ללא קשר עין ביניהם, וכן תרחיש נוסף המדמה תאונה בין כלי רכב להולך רגל. 

פורסייט הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף עליהם השתתפו באותו גיוס גם איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.

במחצית הראשונה של 2017 ביצעה החברה כמה גיוסי הון נוספים בסכום מצטבר של יותר מ-40 מיליון שקל. בין השאר, השקיעו בחברה משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב; חברת המזרח של משפחת עיני, הבעלים של יבואנית הרכב UMI; ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו. אליהם הצטרפו גם ד"ר יואב בן דרור, עומר גלעין ואדי שפירא, מייסדי חברת האלגוטריידינג המשגשגת פיינל; בריאן קופר, ממייסדי חברת התוכנה ריטליקס; אילים קרנות נאמנות, תכלית מדדים, קרן הגידור חצבים ועו"ד שמוליק זיסמן.