פורסייט תמזג לשלד תמדא פעילות מו"פ למניעת תאונות דרכים

מדובר בפיתוח מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים בין רכבים, ובין רכבים להולכי רגל

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

לאחר שבחודשים האחרונים דיווחו חברות שלד רבות הנסחרות בתל אביב כי בכוונתן לקלוט פעילויות בתחומים ה"אופנתיים" של מטבעות דיגיטליים וקנאביס, הודיעה היום (ד') חברת פורסייט כי תמזג לשלד הבורסאי תמדא פעילות פיתוח של מערכת מבוססת תקשורת סלולרית למניעת תאונות דרכים בין רכבים, ובין רכבים להולכי רגל. פורסייט, בשליטת חיים סיבוני, פועלת בתחום של פיתוח מערכות ראייה ממוחשבות לכלי רכב, מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית.

לפי ההסכם שנחתם בין שתי החברות, תפצל פורסייט את הפעילות הקשורה לפיתוח המערכת (Eye Net) לתוך החברה-הבת בבעלותה המלאה, ולאחר מכן תמזג אותה לתוך תמדא. זאת בתמורה לכ-74.5% ממניות השלד.

במועד השלמת העסקה, שכפופה למספר תנאים מתלים, אמורה תמדא (לשעבר מי עדן) להיות נקייה מנכסים ומהתחייבויות, ובקופתה יהיו כ-2 מיליון שקל (בניכוי סכום הוצאות עסקה של עד 600 אלף שקל).

לאחרונה הודיעה פורסייט, כי השלימה בהצלחה ניסוי רב-משתתפים ראשון במערכת ה-Eye Net, והשיגה את כל היעדים שנקבעו מראש לבחינת הצלחתו של הניסוי, שבו השתתפו כ-120 בעלי טלפונים סלולריים. במהלך הניסוי נבחנו בשני מוקדים שונים בארץ, בצורה מבוקרת ובטיחותית, גם תרחישים המדמים התנגשות בין שני כלי רכב ללא קשר עין ביניהם, וכן תרחיש נוסף המדמה תאונה בין כלי רכב להולך רגל.

תמדא נשלטת ערב המיזוג (90%) על-ידי חברת החיתום איפקס הנפקות של אליאב בר דוד ואהרן סמרה. מניית תמדא-ש אפ 1  הגיבה להודעה מהיום בקפיצה של יותר מ-80%, ושוויה של החברה הגיע לכ-20 מיליון שקל. פורסייט  הסתפקה בעלייה צנועה בהרבה. שוויה של החברה עומד על כ-232 מיליון שקל.

מניית תמדא נמצאת כיום ברשימת השימור בבורסה, ובמסגרת המיזוג, או סמוך לאחריו, הוסכם לבצע את "מרב המאמצים כדי שהחברה תעמוד בדרישות ההון הנדרשות מחברת מו"פ ברשימה הראשית... בכלל זה, לבצע גיוס הון בחברה במניות או מניות וכתבי אופציה, כך שההון העצמי של החברה יהיה לפחות 8 מיליון שקל, בסמוך להתקיימות התנאים המתלים להשלמת העסקה או במועד השלמת העסקה". זאת, לאחר שתנאי הגיוס יאושרו מראש על-ידי פורסייט.

איפקס הנפקות התחייבה מצדה למכור מניות שהיא מחזיקה כדי להגדיל את החזקות הציבור במניות החברה (כיום 10% בלבד), במחיר מניה המשקף שווי חברה של לפחות 40 מיליון שקל לחברה הממוזגת (לפני גיוס הון). עו"ד ויקטור תשובה, שתיווך בין הצדדים, יקבל אופציות על 2% מהון החברה.