מבקר המדינה עורך בדיקה על תוכנית מחיר למשתכן

לאור היקף התוכנית, מקרים נקודתיים ואף תלונות שעלו במשך שנות פעילותה, מחיר למשתכן נבחנת ע"י משרד מבקר המדינה • פרק הביקורת בנושא ייכלל בדוח השנתי הבא של מבקר המדינה שיתפרסם במאי 2019

מבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: אוריה תדמור
מבקר המדינה יוסף שפירא / צילום: אוריה תדמור

תוכנית הדגל של משרד האוצר, מחיר למשתכן, נבחנת על ידי משרד מבקר המדינה. אנשי מבקר המדינה בוחנים היבטים שונים של התוכנית הממשלתית לאור היקפה, תלונות שעלו במהלך שנות פעילותה וגם מקרים נקודתיים.

במשרד מבקר המדינה אישרו את הפרטים אודות עריכת הבדיקה.

נזכיר כי תוכנית מחיר למשתכן היא תוכנית שפועלת כבר כמעט שלוש שנים ומשפיעה באופן מהותי על ענף הנדל"ן, הביקוש לדירות מצד הזכאים וגם על פעילות הקבלנים. עד היום נסגרו מכרזים שיאפשרו בניית כ-50 אלף דירות מוזלות ברחבי הארץ והתוכנית צפויה להמשיך ולפעול, נכון להיום, עד סוף 2019.

בדיקת המבקר צפויה להתפרסם במסגרת הדוח השנתי של מבקר המדינה לשנת 2019. נזכיר כי אין זה חריג שמבקר המדינה עוסק בתחום הנדל"ן ובתוכניות הממשלתיות. בעבר אף פרסם המבקר דוח נרחב אודות משבר הדיור בישראל.

בכל הנוגע לתוכנית מחיר למשתכן, בדיקת המבקר עשויה להתמקד בשורה ארוכה של נושאים שעלו במהלך השנים האחרונות. בין היתר מדובר בהיקף ההנחות במרכז לעומת הפריפריה, בקריטריונים לזכאות והחלוקה לסדרות, בהגרלות שנערכות לזכאים וגם בנושאים הקשורים לבניית הפרויקטים בפועל ופיקוח משרדי הממשלה הרלוונטיים על יישום התוכנית כמו גם איכות הבנייה.

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי "אכן משרד מבקר המדינה בודק היבטים הקשורים ליוזמה מחיר למשתכן. פרק ביקורת זה מיועד לפי שעה להיכלל בדוח השנתי הבא של מבקר המדינה הצפוי להתפרסם לציבור בחודש מאי 2019".