תיקי נתניהו: מו"ל "ידיעות" מוזס וח"כ כבל נחקרו במשטרה

לפי החשד, רה"מ נתניהו הבטיח לקדם את החוק לצמצום השפעתו של "ישראל היום", בתמורה לסיקור אוהד ב"ידיעות אחרונות" • ח"כ איתן כבל היה מי שיזם וקידם את חוק "ישראל היום"

נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: אמיר מאירי
נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: אמיר מאירי

מו"ל "ידיעות אחרונות" שוב בחקירה: ארנון (נוני) מוזס התייצב היום (ה') פעם נוספת במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה, והוא נחקר באזהרה על פגישותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות לכנסת בשנת 2015.

מוזס חשוד בהצעת שוחד לנתניהו ובמתן שוחד, בכך שלפי החשד תיאם עם נתניהו מהלכים שנועדו לכאורה לקדם את האינטרסים שלהם לפני הבחירות. כזכור, לפי החשד, נתניהו הבטיח לקדם את החוק לצמצום השפעתו של החינמון "ישראל היום" המתחרה ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לסיקור אוהד בעיתון לנתניהו.

לפי הקלטות השיחות של נתניהו ומוזס, השניים דיברו לא רק על מהלכים חקיקתיים אלא גם על שמות של עיתונאים שנתניהו היה מעוניין שיכתבו ב"ידיעות אחרונות" או מעוניין בסילוקם מכתיבה בעיתון. כך למשל הציע נתניהו כי אבי רצון יכתוב בעיתון, ומנגד אמר כי העיתונאי אמנון אברמוביץ' פוגע בו בכתיבתו. 

במקביל למוזס, גם ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, נחקר היום במשטרה באותה פרשה. נזכיר כי ח"כ כבל היה מי שיזם וקידם את החוק נגד החינמון "ישראל היום". לעומת זאת, לאחר חשיפת הפרשה, בחודש ינואר 2017, טען נתניהו כי "כולם יודעים שהתנגדתי התנגדות נחרצת לחוק 'ישראל היום', שאחרים רקחו ויזמו עוד הרבה לפני הבחירות של 2013. במשך חודשים ארוכים מנעתי את הבאתו של החוק להצבעה טרומית".

בשבועות האחרונים חלו התפתחויות משמעותיות בחקירת תיק 2000 בעקבות מידע חדש שהגיע לפרקליטות ואשר מרחיב את התמונה הראייתית בתיק וגם את כמות המעורבים בו.

מוזס ונתניהו מכחישים את המיוחס להם.