הרשות להגנת הצרכן: קנס של כ-2 מ' ש' למפעילת אתר Get It

חברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה, המפעילה את אתר Get It, צפויה להיקנס לאחר שצרכנים רבים התלוננו, בין השאר, כי האתר לא עמד בהוראות החוק לגבי זמני אספקת המוצרים שנרכשו דרכו

Get It לוגו
Get It לוגו

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 2,096,400 שקל על חברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה בע"מ, המפעילה את אתר Get It. כוונת החיוב, שנשלחה למנכ"ל החברה, מפרטת הפרות שונות לפי חוק הגנת הצרכן.

בהודעת הרשות מוסבר כי החקירה החלה בעקבות מידע מודיעיני ותלונות רבות שהתקבלו מצרכנים כנגד אתר Get It. כך, בין היתר, צרכנים התלוננו כי האתר לא עמד בהוראות החוק לגבי זמני אספקת מוצרים שנרכשו דרכו/ תלונות אחרות נגעו לאספקת המוצר שהוזמן ביחס לזה שפורסם באתר ובאשר לאספקת מסמכי גילוי פרטי עסקת מכר מרחוק.

חלק מהמתלוננים, שביטלו את העסקה במסגרת הזמנים המצוינים בהוראת החוק (עד 14 ימים ממועד העסקה), לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק/ במקרים אחרים צרכנים aלא קיבלו מוצר בפרק זמן האספקה שצוין ולאור זאת ביקשו לבטל את העסקה - נענו כי ביטול העסקה יתאפשר רק באספקת המוצר (שכאמור טרם סופק).

עוד מפרטת הרשות כי גם בנוגע לפרסומים והטבות לכאורה נפל דופי: כך, למשל, החברה פרסמה קופון הטבה בסך 25/50 שקל לרכישה באתר החברה, כאשר קבלת קופון ההטבה הותנה בהרשמה בלבד באתר החברה. עם זאת, כאשר צרכנים ביקשו לממש את קופון ההטבה, הם גילו כי קבלת ההטבה מותנית ברכישה בסכומים של 1,500 שקל ויותר.

בתקנון המפורסם באתר נמצאו תנאי ביטול עסקה שאינם עומדים בהוראות החוק - תנאי הביטול כללו התניית ביטול בהימצאות המוצר באריזתו המקורית, שלם ו/או ללא פגיעה ו/או ללא נזק ו/או פגם ו/או קלקול כלשהו. תנאי שלפי הרשות עשוי להטעות צרכן בכל האמור לביטול עסקת המכר מרחוק, שכן החוק מאפשר להחזיר מוצר בשל פגם.

הרשות מפרטת כי חלק מההפרות נעשו בנסיבות מחמירות, כלומר הפרה הנוגעת למספר גדול של צרכנים, ולכן העיצום הכספי בגינן יהיה פי 1.5 מהקבוע בחוק.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי "רכישות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות לצורת מכר נפוצה בקרב הצרכנים, משכך הרשות שמה דגש על תחום זה. קיימת חשיבות רבה לשקיפות המידע במיוחד בעסקות מסוג זה כאשר הצרכן לא פוגש פיזית את העסק ולא את המוצר. הרשות תמשיך ותפעל כנגד עוסקים מפרים, וביניהם את אתרי המכירות אונליין, על-מנת לשמור ולוודא את קיום הוראות החוק. במקרה של הפרה, הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה, ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".

בכמה כסף מסתכם העונש בסופו של דבר? לפי החוק, לחברה קיימת זכות טיעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי ולעניין סכומו בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה. בשלב הבא עומדת לחברה הזכות לערער לבית משפט (בטווח של 45 ימים נוספים) - מכאן שמדובר בהליך שיכול להיגרר שנים.