הבנקים יסכלו את מכירת בזק? ימנו דירקטורים לאינטרנט זהב

צפויים למנות שני דירקטורים לאינטרנט זהב שינסו למנוע היום את אישור הדירקטוריון למכור את השליטה בבזק לאחים נוימן

משפט פירוק יורוקום / צילום: שלומי יוסף
משפט פירוק יורוקום / צילום: שלומי יוסף

המנהלים המיוחדים של יורוקום (עורכי הדין של הבנקים הנושים) פועלים למינוי של שני דירקטורים מטעמם לדירקטוריון אינטרנט זהב. שני הדירקטורים אמורים להחליף את נציגי הבעלים הקודם שאול אלוביץ שנמצאים היום בדירקטוריון: אחיו, יוסי אלוביץ; ופליקס כהן, לשעבר סמנכ"ל הכספים של יורוקום.

המטרה במינוי המהיר היא ששני הדירקטורים החדשים יספיקו להשתתף בישיבת הדירקטוריון שתתקיים היום (ב') בצהריים לאישור מכירת מניות בי קום (בעלת השליטה בבזק) לאחים נוימן, וינסו ככל הנראה לסכל את האישור היום. יחד עם זאת, לא ברור האם יצליחו בכך, שכן עדיין יהיה בדירקטוריון רוב לדירקטורים הבלתי תלויים. 

במקור הבנקים מבקשים למנות 5 דירקטורים חדשים,בכדי להשיג רוב בדירקטוריון, ואולם אינטרנט זהב מתנגדת להרחבת מספר חברי הדירקטוריון לתשעה, ופנתה בנושא לבית המשפט. לעומת זאת, במצב בו תהיה החלפת דירקטורים קיימים בדירקטורים מטעם הבנקים ללא הרחבת מספר חברי הדירקטוריון, החברה ככל הנראה לא תערים קשיים.

אם בכל זאת העסקה תאושר היום, המנהלים המיוחדים עשויים לפנות לבית המשפט ולדרוש לעצור את המהלך. הבנקים והמנהלים המיוחדים מבקשים לערוך תהליך מכרז רשמי למכירת השליטה בבזק .