חוטובלי מאשרת: תופסק העסקתם של 1,200 מאבטחי תעופה

בעקבות הפרסום ב"גלובס": סגנית שר החוץ מאשרת את ההודעה על הפסקת העסקתם של מאות מאבטחי תעופה • מהלך זה, אם אכן יצא לפועל, יביא לביטול מאות טיסות של חברות התעופה הישראליות • ח"כ מיקי לוי מבקש ליזום דיון דחוף בנושא בוועדת הכלכלה

ח"כ ציפי חוטובלי / צילום: אוריה תדמור
ח"כ ציפי חוטובלי / צילום: אוריה תדמור

ח"כ מיקי לוי מבקש ליזום דיון מהיר בוועדת הכלכלה של הכנסת בעקבות הפרסום ב"גלובס" העוסק בהודעת משרד החוץ על הפסקת העסקתם של 1,200 מאבטחי תעופה בחודש ינואר הקרוב. הפסקה כזו, אם אכן תצא אל הפועל, תביא לביטול של מאות טיסות המתוכננות בקרב חברות התעופה הישראליות. מדובר בטיסות מנמלי תעופה זרים אשר בהם מחויבות החברות לנוהלי בטיחות לפי הנחיות השב"כ.

בדברי ההסבר לבקשה לדיון הדחוף מפרט ח"כ מיקי לוי כי "כתוצאה מהחלטות הממשלה בשנים האחרונות לצמצום כוח-האדם ותקציבו של משרד החוץ, נאלץ המשרד להתכנס באופן מיידי לביצוע פעילויות ליבה ומשימות מדיניות המוטלות עליו.

"אם מחלוקות אלה לא יגיעו לפתרונן בזמן הקרוב כך שיאפשרו את תוספת כוח-האדם הנדרשת לאבטחת הנוסעים, בהתאם להחלטת ממשלה על-פיה אל-על מנהלת את סידורי הביטחון לכלל החברות הישראליות על בסיס כוח-אדם המוקצה לה ומתוקצב על-ידי המדינה, כאשר אותם עובדי אבטחה הם עובדים מקומיים ישראליים (עמ"י) - ייגרם נזק גדול לנוסעים בחברות הישראליות, לחברות הישראליות ולתחרות בענף התעופה. נוכח המשבר המסתמן, אבקש כי ועדת הכלכלה תתכנס לדיון דחוף בנושא".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, השיבה לפניית ח"כ לוי באומרה כי "העסקת עובדי אבטחת תעופה באמצעות נציגויות ישראל בחו"ל (עמ"י) גורמת לחשיפה מדינית, ניהולית ומשפטית למדינה ההולכת ומתגברת בעקבות מדיניות השמים הפתוחים. בנסיבות אלה ועל-מנת לאפשר למדינה ולחברות התעופה להיערך למציאת חלופות להעסקת עובדים ישראלים, הסכים משרד החוץ להקפיא את במצב הקיים ולהמשיך בהעסקתם עד 950 עובדים למשך שנת 2018 בלבד. לאור הצרכים שהציג אגף הביטחון באל-על לעונת קיץ 2018, הסכים המשרד להעלאת היקף העובדים ל-1,200, וזאת לשנת 2018 בלבד".

סגנית שר החוץ מסכמת, בדומה למכתב שהעביר מנכ"ל משרד החוץ ואשר פורסם ב"גלובס", כי "החל משנת 2019 משרד החוץ לא יוכל להמשיך ולהעסיק עובדים אלה, ולפיכך יש להיערך מבעוד מועד למצב זה ולמציאת חלופות אחרות להעסקה".