גלמד יוצאת להנפקת מניות בהיקף 75 מיליון דולר

מניית החברה נופלת ב-9% במסחר המקדים • בשבוע שעבר פרסמה החברה תוצאות טובות מניסוי בתרופה לטיפול במחלת הכבד השומני

אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר
אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר

חברת התרופות גלמד הודיעה על כוונתה לצאת להנפקה על פי תשקיף מדף, בהיקף של 75 מיליון דולר. תנאי ההנפקה לא דווחו. ההנפקה מגיעה כשבוע לאחר פרסום תוצאות טובות מניסוי שלב IIB של החברה בטיפול במחלת הכבד השומני.

חתמי ההנפקה הם Stifel, SunTrust Robinson Humphrey ו-Cantor Fitzgerald, יחד עם Raymond James ורות' קפיטל כחתמים ראשיים נוספים ומקסים ו-Seaport כחתמים משניים. על פי מספר החתמים שהצטרפו להנפקה, נראה כי ההערכה בשוק היא כי ההנפקה תושלם ותשתלם למעורבים בה. החתמים יקבלו אופציה לרכוש מניות נוספות בהיקף של 15% מההנפקה, למשך 30 יום אחרי השלמתה.

בעקבות ההודעה על הכוונות להנפיק ועל היקף ההנפקה הצפוי, ירדה מניית גלמד  9% במסחר המקדים, ושווי החברה עומד על 230 מיליון דולר. המניה נסחרה בסגירת המסחר אתמול במחיר גבוה ב-120% לעומת מחירה בשבוע שעבר טרם ההודעה על תוצאות הניסוי. גלמד הונפקה בנאסד"ק לפי מחיר מניה של 13.5 דולר ומאז ההנפקה ועד לפני פרסום תוצאות הניסוי, איבדה מנייתה יותר מ-50% מערכה. כעת לאחר העליות החדות בעקבות פרסום תוצאות הניסוי והירידות המתונות על רקע ההנפקה, המחיר גבוה ב-10% ממחיר ההנפקה.

גלמד מפתחת תרופה אחת בשם ארמקול, לטיפול בדלקת הנובעת מכבד שומני. הציפיות של המשקיעים היו נמוכות משום שהמוצר כבר נכשל בניסוי קטן יותר בטיפול בכבד שומני אצל חולי איידס. בפועל, התוצאות היו חיוביות באופן המספיק ככל הנראה לכניסה לניסוי שלב III , ובתחום זה, תוצאה זו היא מספיקה כדי להטיס את שווי המניה. שוויה של גלמד עדיין נמוך משמעותית מזה של שחקניות אחרות בתחום, כמו למשל חברת מדריגל האמריקאית, הנסחרת לפי שווי של 4.6 מיליארד דולר.

בניסוי הפחיתה התרופה באופן מובהק סטטיסטית את רמות השומן בכבד לאחר שנה, וזאת לעומת קבוצת הביקורת. תוצאה זו התקבלה במינון של 400 מיליגרם לעומת פלצבו. בזרוע ה-600 מיליגרם היה השינוי מובהק לדברי החברה וגם משמעותי קלינית, אם כי היא מציינת שתוצאות אלה הושגו בניתוח אד הוק של התוצאות (ניתוח אד הוק כולל לעיתים הסרה של נבדקים ש'עושים בעיות' או עיבודים סטטיסטים אחרים שמפחיתים מעוצמת התוצאות). התוצאה המשמעותית קלינית הייתה הפחתה של 5% ברמות השומן בכבד.

עוד מדווחת החברה כי השיגה תוצאה מובהקת במדד משני של מספר החולים שאצלם חלפה הדלקת בכבד (NASH resolution) מבלי שגרמה להחמרה במידת צילוק הכבד. לדברי החברה, זהו מדד על לפיו עשויה ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לאשר מוצרים לשיווק בתחום הכבד השומני. עוד דיווחה החברה על כמות גדולה יותר של חולים (אם כי לא באופן מובהק) שאצלם חלק שיפור במידת הצלקת וכן שיפור מובהק במדדי תפקוד כבד בשני המינונים לעומת פלצבו.