גלמד השיגה תוצאה מובהקת בניסוי, והמניה מזנקת בכ-170%

לדברי החברה, התוצאה מאפשרת כניסה לשלב III בתרופה לטיפול בדלקת הנגרמת מכבד שומני • מניית גלמד מזנקת בקדם-מסחר בנאסד"ק

אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר
אלן בהרב, מנכ"ל גלמד / צילום: איל יצהר

חברת גלמד (Galmed), הנסחרת בנאסד"ק ומפתחת תרופה לטיפול בדלקת הנגרמת מכבד שומני, הודיעה על תוצאות מובהקות בתחום הפחתת השומן בכבד בניסוי שלב II שערכה. לדברי החברה, התוצאות מאפשרות כניסה לניסוי של III.

מניית גלמד  עולה כעת 176% בקדם-מסחר בנאסד"ק. אם אמנם תישמר העלייה עם פתיחת המסחר, שווי החברה יהיה כ-300 מיליון דולר.

הניסוי של גלמד נערך ב-246 חולים שטופלו בשני מינונים - 400 מ"ג ו-600 מ"ג ששניהם השוו לקבוצת ביקורת. התרופה של גלמד, ארמקול, הפחיתה באופן מובהק סטטיסטית את רמות השומן בכבד לאחר שנה בקבוצת ה-400 מ"ג. לדברי החברה, בזרוע ה-600 מיליגרם היה השינוי מובהק וגם משמעותי קלינית (ירידה של מעל 5% בכמות השומנית בכבד), אם כי היא מציינת שתוצאות אלה הושגו בניתוח אד הוק של התוצאות. ניתוח אד הוק כולל לעיתים הסרה של נבדקים ש'עושים בעיות' או עיבודים סטטיסטים אחרים שמפחיתים מעוצמת התוצאות.

עוד מדווחת החברה על שיפור מובהק במספר החולים שאצלם חלפה הדקלת בכבד ללא החמרה בצילוק הכבד. לדברי החברה, זהו מדד על לפיו עשויה ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לאשר מוצרים בתחום הכבד השומני. כיום אין בשוק מוצרים לטיפול במחלת הכבד השומני, הגורמת לשמחת כבד, סרטן כבד ומחמירה את הסינדרום המטבולי המאופיין בהשמנה, מחלות לב וסוכרת.

שוק כבד שומני הוא אחד השווקים החמים בביומד. כך למשל, חברת מדריגל (Madrigal) שפרסמה לאחרונה תוצאות יוצאות דופן לטובה בשלב ניסוי דומה לזה של גלמד, נסחרת לפי שווי של 4.1 מיליארד דולר.

בראיון ל"גלובס" בעבר אמר אלן בהרב, מנכ"ל גלמד, כי בתחום זה עצם האפשרות להיכנס לשלב III היא המשמעותית, וכי חברות אחרות עשו זאת גם מבלי שהתוצאות שלהן היו מובהקות, ושוויין עלה במאות מיליוני דולרים בהתאם. באותו ראיון שנערך ב-2016, אמר בהרב כי ניסוי שלב III יעלה 50-60 מיליון דולר וייערך בכ-1,400 חולים, וכן כי תוצאות חיוביות בניסוי אמורות להקפיץ את מחיר המניה עד פי 5.

גלמד הונפקה בנאסד"ק לפי מחיר מניה של 13.5 דולר ומאז ההנפקה איבדה מנייתה יותר מ-50% מערכה. כעת מחיר המניה על פי הקדם-מסחר עומד על 20 דולר למניה, תשואה של 48% על מחיר המניה בהנפקה הראשונה.