חברת הסטארט-אפ TriEye גייסה 3 מיליון דולר

הגיוס נעשה בהובלת קרן גרוב ונצ'רס, ובעקבות ההשקעה של הקרן, דב מורן מונה ליו"ר הדירקטוריון בחברה • TriEye מפתחת חיישנים מתקדמים לרכב חכם שפותרים את בעיית הראות בתנאים קשים

משמאל לימין: פרופ אוריאל לוי, אבי בקל ועומר קפח / צילום: קרן גפני
משמאל לימין: פרופ אוריאל לוי, אבי בקל ועומר קפח / צילום: קרן גפני

חברת TriEye מתל-אביב הודיעה על השלמת סבב גיוס הסיד שלה בהובלת קרן גרוב ונצ'רס בהיקף של 3 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה של גרוב ונצ'רס, מונה דב מורן, השותף המנהל של הקרן, ליו"ר הדירקטוריון. הכספים ישמשו את החברה להרחבת פיתוח המערכת, גיוס עובדים ולחיזוק נוכחותה הגלובלית.

TriEye פיתחה פתרון חישה ויזואלית מהפכני מבוסס אינפרה-אדום בגלים קצרים (SWIR) - פתרון בעל השלכות מרחיקות לכת במספר תעשיות, ובין השאר בתחום הרכבים האוטונומיים. המערכת שלה מציעה פתרון חישה יעיל לתנאי נהיגה בעייתיים כמו חושך, גשם, ערפל ואבק. לדברי החברה, מצלמות מבוססות SWIR מאפשרות אמינות גבוהה יותר ודיוק רב יותר בהשוואה לפתרונות חישה אחרים, אך עד היום לא היו בשימוש בתעשיית הרכב בשל עלותן הגבוהה.

בזכות טכנולוגיית הייצור של החברה, מצליחה TriEye להשתמש בחיישני SWIR כדי לאפשר לרכבים אוטונומיים חישה ויזואלית מוגברת גם בתנאי ראות מוגבלים תוך הורדה משמעותית של העלות. הטכנולוגיה פותחה לאחר שנים רבות של מחקר אקדמי באוניברסיטה העברית בירושלים בהובלת פרופסור אוריאל לוי, אחד מהחוקרים המובילים בעולם בתחום הננו-פוטוניקה.

מנכ"ל TriEye אבי בקל אומר כי "החברה מציגה יכולות שהיו בעבר נגישות אך ורק לתעשיות צבאיות, תעופה וחלל, בעלויות מינימליות בהשוואה לעבר. יכולות אלה משפרות את הבטיחות של מערכות מתקדמות לסיוע לנהיגה ומקדמות את הרכבים האוטונומיים צעד גדול קדימה לקראת אימוץ נרחב של הטכנולוגיה על ידי חברות הרכב".