סטארט-אפ | פודקאסט

היזמת שגייסה 8 מיליון ד': "תתעלמו ממי שרוצים להוריד אתכם"

03/04: אורלי שואבי, SafeDK • בסוף 2014 הקימה אורלי שואבי את הסטארט-אפ SafeDK כדי לאפשר למפתחי אפליקציות לשלוט בערכות פיתוח צד שלישי המוטמעות באפליקציות שהם מפתחים • כיום, אחרי שגייסה מיליוני דולרים ומעסיקה 26 עובדים, היא נזכרת בתחילת הדרך: "עשינו 3-4 פגישות ביום עם משקיעים ואכלנו באוטו. קיבלנו הרבה מאד 'לא'"

"בחברה הקודמת שלי, היינו צריכים למצוא SDK-ים שונים שמציגים פרסומות ואוספים מידע בעבור האפליקציות מובייל שלנו. לא הצלחנו למצוא שום אתר או פלטפורמה שמציגים מידע על ה-SDK-ים האלה ואיך הם עובדים. אז חיפשנו בעצמנו פתרונות, מצאנו SDK-ים שונים, שילמנו עליהם, הטמענו אותם ואז גילינו שהם לא עובדים. היה קל להבין שמשהו חסר בעולם הזה, ושאין בו שקיפות בכלל".

הרעיון להקמת SafeDK לא הגיע לאורלי שואבי במקרה, אלא בעקבות התפקיד הקודם שלה. כיום, מפתחת החברה שלה תוכנה המאפשרת למפתחי אפליקציות מובייל לנטר, לעקוב ולשלוט אחר רכיבי תוכנה צד שלישי בתוך האפליקציות שלהן. קרי, לשלוט ב-SDK (ערכת פיתוח תוכנה, קיצור של Software Development Kit) באפליקציות שלהם.

לדברי שואבי, כיום בכל אפליקציה יש כ-18 SDK-ים בממוצע, ועשרות אלפי סוגים של ערכות שונות כאלה בכל העולם. "כיום מפתחים משתמשים לא מעט בערכות כאלה, שעוזרות מאד במשימות כמו ניתוח התנהגות משתמשים, הצגת פרסומות, הצגת מידע מתקדם על משתמשים, ועוד", מסבירה שואבי. "רבים מהמפתחים לא יודעים כיצד לעבוד עם ערכות פיתוח התוכנה הללו, אילו מהן מאטות, מקריסות או משתמשות במידע שאסור להן".

בפרק ה-4 של עוד פודקאסט, שוחחנו עם שואבי על הקמת SafeDK, אותה הקימה בשנת 2014 עם רוני שטרנברג. בחברה עובדים כיום כ-26 עובדים, והיא גייסה כ-8 מיליון דולר.

איך מגייסים 8 מיליון דולר?

שואבי: "הייתה תקופה קצרה בה נפגשנו עם משקיעים - ובעצם, עם כל מי שהסכים לפגוש אותנו - כדי ללמוד ולקבל פידבק. בשלב מסוים התחלנו לעבוד על מצגת, בנינו POC של המוצר באנדרואיד, ועם אלו הלכנו למשקיעים כדי שיוכלו לראות בעיניים מה אנחנו מתכננות לעשות. כך גייסנו את ה-Seed שלנו."

לגבי תהליך הגיוס והמכירה של המוצר, מסבירה שואבי כי הכל נעשה בעבודה קשה. "היינו ב-3-4 פגישות היום, אכלנו באוטו, לא הספקנו שום דבר פרט ללנכוח בפגישות ולפדבק אותן לאחר מכן. היינו מאד חדשות בתהליך, גם של הגיוס וגם של המכירה."

לדבריה, "צריך להבדיל בין אנשים שמבלים פגישת השקעה או מכירה שעה שלמה ומסבירים לך למה שום דבר שאתה עושה לא יעבוד - וכל מטרתם בחיים זה 'להוריד אותך', לבין ביקורת בונה שעוזרת להשתפר. זה נכון לכל אינטראקציה בחיים, לא רק משקיעים ולקוחות".

כיצד גייסה SafeDK את סיבובי ההמשך? כיצד פנתה לקהל המפתחים והביאה לקוחות ראשונים? ומה החזון של החברה בעולם ערכות פיתוח התוכנה והשירותים למפתחים? האזינו לפרק ה-4 של עוד פודקאסט לסטארטאפים, וגלו.

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.