אולי דווקא השמאל-טפו יוכל?

ביבי הוכיח שאינו יכול להביא ביטחון. לפוליטיקאים שעליהם לגלג, עומדת חזקת האפשרות שאולי הם יכולים

רה"מ בנימין נתניהו / רויטרס
רה"מ בנימין נתניהו / רויטרס

קשה לשכוח את הופעת נתניהו בבחירות האחרונות, שבה לעג לאפשרות שהביטחון יופקד בידי מפלגת העבודה, ובעצם בידי אדם או גורם כלשהו שאינו נתניהו. הוא גיחך לאפשרות הזאת, לגלג, וכמובן הבהיר, למצהלות אוהדיו, שהוא היחיד עליו אפשר לסמוך בכל הקשור לביטחון ישראל. אשתו התגייסה לקו התעמולתי הזה, והזכירה במספר הזדמנויות שביבי שומר על ישראל, ושהוא היחיד המסוגל לעשות זאת.

ביבי לא יכול

כלומר: מר ביטחון. ואז מתקיימות הבחירות, ורוב הציבור מצביע כמובן למי שיכול להגן עליו, וזה רק ביבי. ואז הבחירות מסתיימות, וחוזרים למציאות. והמציאות, כמובן, היא שביבי לא יכול לעשות דבר נגד אויבינו, בעזה ובמקומות אחרים. אתה מכה אותם בפצצות, והם מחזירים בעפיפונים, שעולים אגב הרבה פחות ממטוסי אף-16 או 35, או מכל כלי נשק אחר.

כישלון לכל אורך החזית

יש לנו היום את אמצעי הלחימה המתוחכמים ביותר. יש לנו את מר ביבי-ביטחון. אבל בינתיים ביבי יש, אבל ביטחון - אין. הבטחת הבחירות של נתניהו והערבויות של אשתו להבטחה זו - אינן ממומשות. ביבי שאל בסרטוני התעמולה שלו אם אפשר לסמוך על אנשים כמו בוז'י, יחימוביץ' ושאר פוליטיקאים מהשמאל-מרכז. התשובה שלו לכך הייתה צחוק מלגלג. היום זה נראה שאפשר לסמוך עליהם יותר מאשר עליו. כי ביבי כבר הוכיח שאינו יכול להביא ביטחון. לפוליטיקאים שעליהם לגלג עומדת חזקת האפשרות שאולי הם כן יכולים. שבכל אופן הם לא יכולים להיות פחות יעילים בעניין זה מביבי, כי ביבי בינתיים נכשל בעניין זה לכל אורך החזית, כל חזית שהיא.

אני לא מנסה לומר שביבי אשם בכך שהפלסטינים מכים בנו. אולי אין מה לעשות נגדם. אולי גבאי ולפיד לא יהיו יעילים ממנו, או אפילו כמותו. אבל הוא, ביבי, אמר שזה אפשרי, כלומר שניתן להביא ביטחון לאזרחי המדינה. ושרק הוא יכול לעשות זאת. והוא לא עושה.

יחיד בכל הדורות

דברי אלה מכוונים בעיקר אל קהלו של ביבי, אלה ששואלים: מי, מי יכול להיות טוב ממנו? אלה שבעיניים מזוגגות צועקים שרק ביבי יכול, שהוא...הוא... יחיד בדורו, אולי בכל הדורות. גם אם אין לאנשים כאלה מוח חושב, הרי יש להם עיניים. הבטיחו לכם ביטחון. תביטו סביבכם: יש ביטחון? אז איך אתם יכולים להמשיך להאמין במי שכבר הוכיח שאינו מסוגל?

המדינה זקוקה לביטחון יותר אולי מכל דבר אחר. ביבי לא מביא אותו. אלוהי הדתיים לא שם עלינו. אין מנוס מלהעלות את ההרהור שאולי... אולי בכל זאת השמאל-טפו יכול?