הקריפטו משתלם: משה חוגג רכש קרקע ב-70 מיליון ש'

על הקרקע, שנרכשה מידי אילן בן-דב, מתכנן חוגג לבנות וילה פרטית עם בריכת שחייה • 15% מהתמורה שולמה בביטקוין • מדובר באחת העסקאות הגדולות שבוצעו בשוק נדל"ן היוקרה בשנה החולפת

משה חוגג / צילום: יונתן בלום
משה חוגג / צילום: יונתן בלום

יזם ההיי-טק משה חוגג, המנהל את קרן ההון סיכון סינגולריטים, רכש לאחרונה קרקע בת 5 דונם ביישוב היוקרתי כפר שמריהו תמורת סך של 19 מיליון דולר (כ-70 מיליון שקל) - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בקרקע שעליה מתכנן חוגג לבנות בעתיד וילה פרטית עם בריכת שחייה, וטרם הוגשה בקשה להיתר בנייה. כיום מתגורר חוגג בפארק צמרת. 

המוכר הוא אילן בן-דב, ו-15% מהתמורה שולמה בביטקוין. את בן-דב ייצג בעסקה משרד עורכי הדין כספי, ואת חוגג ייצג משרד עורכי הדין הרצוג-פוקס-נאמן. 

בשנים האחרונות חוגג מעורב במיזמים רבים של חברות בתחום המטבעות הדיגיטליים. בין השאר הקים את הסטארט-אפ סירין לאבס, שמפתח את הסמארטפון Finney המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין.

סירין לאבס ביצעה בשנה שעברה הנפקת מטבע דיגיטלי (ICO) בהיקף של 158 מיליון דולר, שהסתיימה בדצמבר האחרון. גיוס זה, שנעשה באמצעות מכירת המטבע הדיגיטלי SRN, היה בין הגיוסים הגדולים שנעשו בעולם בהנפקת מטבעות דיגיטליים בשנת 2017.

מדובר באחת העסקאות הגדולות שבוצעו בשוק נדל"ן היוקרה בשנה החולפת, זאת לאחר שבשנתיים האחרונות נרשמה ירידה משמעותית בהיקפי העסקאות בשוק זה בישראל - בין היתר בעקבות גזירות המיסוי שהממשלה הטילה על תושבי חוץ.

ממשרדו של משה חוגג נמסר: "אנו לא מתייחסים לנושאים פרטיים, בין אם הם נכונים ובין אם הם לא".