מסעדה בסן פרנסיסקו תגיש המבורגרים שהוכנו ע"י רובוטים

מסעדת Creator, שתיפתח החודש בסן פרנסיסקו, תגיש המבורגרים שהוכנו ע"י מכונות רובוטיות, ללא כל מגע יד אדם • מאחורי המסעדה עומדים אלכס ורדקוסטס, שהתמחה בפיזיקה וברובוטיקה, ומהנדס המכונות סטיבן פרן

בשר , המבורגר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
בשר , המבורגר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מסעדת Creator, שתיפתח החודש בסן פרנסיסקו, תגיש המבורגרים שהוכנו על-ידי רובוטים, ללא כל מגע יד אדם. מאחורי המסעדה עומדים אלכס ורדקוסטס, שהתמחה בפיזיקה וברובוטיקה, ומהנדס המכונות סטיבן פרן.

את ההמבורגרים יכינו שתי מכונות, כל אחת באורך כ-4 מטרים ומורכבת מ-7,000 חלקים, בהם אלפי סנסורים. בכל מכונה כזו מאוחסנים בצינורות שקופים מרכיבי המנה, כמו ירקות, לחמניות ורטבים, והיא יכולה להכין 120 המבורגרים בשעה, כשהציפייה היא לשפר את המהירות בהמשך.

המכונה אחראית על כל תהליך הכנת והרכבת המנות. היא תחתוך את הירקות ואת הלחמניות, תצלה את ההמבורגרים ועוד. הטמפרטורה וזמן הבישול הנחוצים לכל קציצה נקבעים באמצעות אלגוריתם וסנסורים.

הלקוחות שיגיעו למסעדה יזמינו מנות דרך אפליקציית מובייל, ויהיו במקום עובדים שיוכלו לסייע להם בכך. הם יוכלו לבחור בין 12 סוגי רטבים, ובהמשך יוכלו לבחור גם את מידת העשייה של ההמבורגר. בסוף התהליך שמו של המזמין יופיע על המסך, והוא יוכל לאסוף את ההזמנה המוכנה.

ורדקוסטס החל לפתח את אב-הטיפוס של המכונה ב-2009 ועד 2017 גייס 18 מיליון דולר, לפי דיווח של ביזנס אינסיידר, כשאלפבית הייתה אחת המשקיעות. ורדקוסטס סיפר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי בילדותו עבד בעצמו במסעדת מזון מהיר של הוריו, ומטרת הפיתוח שלו היא להפוך את המשימות הפשוטות והרפטטיביות לאוטומטיות, כך שבני אדם יתפנו לעסוק בעבודות יצירתיות יותר.