עליות בסיום בוול סטריט; הנפט חצה את רמת 70 הדולר

אמש ננעל יום המסחר הראשון של השבוע בניו יורק בירידות שערים חדות • גולדמן זאקס העלה אתמול את מחיר היעד למניית טבע ב-3 דולר • ביקושים גבוהים בהנפקת איגרות החוב של Wix

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ג') במגמה חיובית. אמש ננעל יום המסחר הראשון של השבוע בניו יורק בירידות שערים חדות. באסיה ננעל המסחר הבוקר במגמה מעורבת ואילו באירופה המסחר מתנהל במגמה חיובית. מדד הפחד (VIX ) זינק במסחר אתמול, אך היום הוא יורד. 

 

לנוכח המתח הגובר בסוגיית העברות הטכנולוגיה, נפטרו אתמול משקיעים בבהלה מהשקעותיהם בכמה מחברות הטכנולוגיה בעלות הביצועים הטובים ביותר. מדד דאו ג'ונס איבד 497 נקודות במהלך יום המסחר, ובסופו של דבר נסגר בירידה של 328.09 נקודות, או 1.3%.

הירידות אמש התמתנו מעט לאחר לאחר שפיטר נבארו, אחד מיועציו הכלכליים של נשיא ארה"ב, ציין כי לממשל האמריקאי אין תכנון להטיל איסורי השקעות על מדינות אחרות מעבר לסין. "זו לא התוכנית", אמר נבארו ל-CNBC. במהלך היום פורסם כי טראמפ מתכנן להסלים את העימות הכלכלי על ידי הטלת איסור על חברות סיניות להשקיע בחברות טכנולוגיות בארה"ב , וחסימה של יצוא טכנולוגי נוסף לסין, לפי מקורות יודעי דבר בממשל. היוזמה הכפולה הזו, שאמורה להיות מוכרזת בסוף השבוע, מיועדת למנוע מבייג'ין להתקדם לפי תוכנית "תוצרת סין 2025" שלה, כלומר להפוך למובילה עולמית בעשרה תחומים טכנולוגיים, ביניהם טכנולוגיית מידע, תעופה/חלל, רכב חשמלי וביוטק. בהמשך היום אמר שר האוצר האמריקאי סטיבן מנצ'ין כי הממשל יודיע על יוזמה שתהיה תקפה לכל מדינה "שמנסה לגנוב את הטכנולוגיה של ארה"ב".

מכסי היבוא של טראמפ נגד תוצרים ממדינות העולם הקפיצו כמה מממדי המחירים לצרכן בארה"ב, מחירי פלדה ואלומיניום. עם זאת, שוק העבודה האמריקאי פורח, ואפילו בתרחיש של מכסים על 100 מיליארד דולר של סחורות סיניות, הכלכלה תייצר עוד 2.5 מיליון מקומות עבודה חדשים בשנה וחצי הבאות. בלי המכסים, הנתון הזה יגדל ל-3 מיליון משרות. בהנחה שיוטלו עוד מכסי מגן, התמ"ג האמריקאי עלול להיפגע ב-0.34% עד סוף 2019.

בעקבות ביקור במטה טבע  בישראל, גולדמן זאקס העלה אתמול את מחיר היעד למניית טבע ב-3 דולר. מחיר היעד החדש משקף פרמיה של 16.7% על מחיר המניה הנוכחי בבורסת ניו יורק, אחרי שמניית טבע טיפסה ב-115% מהשפל של חודש נובמבר. האנליסטית ג'יימי רובין מגולדמן זאקס ממשיכה להמליץ על מניית טבע בהמלצת "קנייה", כפי שעשתה מאז דצמבר האחרון [להרחבה].

מלאנוקס  דיווחה כי בפעם הראשונה פתרונות האינפיניבנד שלה מאיצים את שלושת המחשבים הראשונים ברשימת ה-TOP 500, בהם מערכת מחשוב-העל (HPC) והאינטליגנציה המלאכותית (AI) המהירה ביותר בעולם ומחשב-העל המהיר ביותר בסין [לקריאה נוספת].

ביקושים גבוהים בהנפקת איגרות החוב של חברת האינטרנט Wix  הובילו אותה לגייס סכום גבוה מהמתוכנן, ובתנאים נוחים במיוחד. וויקס.קום הודיעה בסוף השבוע על גיוס של 385 מיליון דולר בהנפקה פרטית של אג"ח להמרה, גיוס שעשוי לגדול לכ-443 מיליון דולר - בהנחה שהרוכשים יממשו אופציה לרכישת אג"ח נוספות תוך 13 יום. איגרות החוב שהונפקו נושאות ריבית של 0%, לפירעון ביולי 2023. המשמעות היא ש-Wix לא תידרש לשלם תשלומים חצי-שנתיים של הריבית על האג"ח, כפי שתוכנן מראש, ובפועל מדובר בעסקה שהיא יותר הונית - מעין אופציה להמרה עתידית למניות (אך כמובן עם הגנה על הדאונסייד, כי אם מחיר המניה לא יעלה אל מעבר למחיר ההמרה, מחזיקי האג"ח יקבלו החזר של החוב בסוף התקופה).

הארלי דיווידסון  הוסיפה לרכז עניין גם היום, לאחר שנשיא ארה"ב הגיב להודעה שלה מאתמול כי תפסיק לייצר בארה"ב אופנועים המיועדים ליצוא לאירופה. טראמפ אמר כי יצרנית האופנועים "תידרש לשלם מסים בהיקפים שהיא לא מכירה" וכי החברה מנצלת את המתיחות סביב מלחמת הסחר כתירוץ להצדיק את השינוי בייצור. דיווידסון הודיעה על צמצום הפעילות לאחר שהאיחוד האירופי הטיל מס של 25% על שורה של מוצרים אמריקאים, בהם גם האופנועים של הארלי, בשל מדיניות המכס של טראמפ [להרחבה].

 מניות הטק רשמו אתמול ירידות במהלך יום המסחר, ביניהן פייסבוק , אמזון , נטפליקס , ואלפאבית .

גזרת המאקרו הייתה דלילה היום, ומחיר הנפט  עלה אל מעבר לרמת 70 הדולר לחבית.