כלי רכב | בלעדי

סמל"ת היא היבואנית שחתמה על הסכם עם פורסייט

היעד המרכזי, בכפוף לפיילוט, הוא ככל נראה התקנה ברכבי סובארו בארץ, ואולי בהמשך גם בחו"ל

חברת סמל"ת, יבואנית פיאט, אלפא, ג'יפ וסובארו, היא יבואנית הרכב עמה חתמה חברת הסטארט-אפ פורסייט  על מזכר הבנות לבחינת אימוץ הטכנולוגיה של פורסייט בכלי הרכב אותם היא מייבאת.

אתמול (ג') דיווחה פורסייט לבורסה כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב להתקנה של מערכת הבטיחות מתוצרתה בדגמי רכב, שמיובאים על ידי יבואן רכב ישראלי שבשמו לא נקבה. בשלב הראשון, לאחר חתימת הסכם מחייב, יבצעו פורסייט והיבואן פיילוט במספר דגמים של כלי רכב, ואם הפיילוט יסתיים בהצלחה תספק פורסייט מערכות נוספות. פורסייט ציינה בהודעה כי היקף המערכות הפוטנציאלי שעשוי היבואן לרכוש עומד על כ-21 אלף מערכות במשך כשלוש שנים. בנוסף נמסר כי היבואן יקדם את מוצרי החברה לצורך הטמעתם בקווי הייצור של יצרני הרכב שאותם הוא מייצג בישראל.

כאמור החברה לא נקבה בשם היבואן אולם לגלובס נודע כי מדובר בסמל"ת, בבעלות איש העסקים מיכאל לוי. עדיין לא ידוע איזה מהיצרנים עמם עובדת סמלת עשוי אמץ את הטכנולוגיה, אם הניסוי יצלח. אולם על פי הערכות מדובר בסובארו. זאת מכיוון, שקבוצת פיאט-קרייזלר היא אחת השותפות האסטרטגיות של מובילאיי, שעושה שימוש בטכנולוגיה מתחרה. בנוסף היקף המכירות המשוער תואם את המכירות השנתיות של סובארו בישראל. בסמל"ת אישרו את קיום מזכר ההבנות אולם סירבו להרחיב.