סגירה שלילית בבורסת ת"א; אל-על נסחרה בירידות של כ-3%

מניות הגז והנפט ריכזו עניין • באירופה נרשמה מגמה מעורבת • גילת לוויינים חתמה על חוזה עם ממשלת פרו בשווי 154 מיליון דולר

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

יום המסחר האחרון של השבוע בתל-אביב (ה') נסגר בירידות, לאחר שגם אתמול רוב היום אופיין בירידות שערים, אם כי לקראת תום המסחר נרשמה התאוששות. 

 

החדשות הגדולות אתמול (ד') היו על גילוי מאגר גז טבעי ענק סמוך למצרים, אשר יכול להפוך את המדינה למעצמת ייצוא גז. בתגובה, נפלו מניות הגז והנפט. המדד התנהל במהלך רוב היום בירידות של כ-3% וכך גם מניות החברות רציו יהש , דלק קבוצה , דלק קידוחים יהש , מודיעין יהש  ותמר פטרוליום .

חברת ייצור התקשורת והטכנולוגיה הלוויינית גילת , שנסחרת בת"א בנאסד"ק, זכתה בחוזה בהיקף של כ-154 מיליון דולר של קרן התקשורת הממשלתית של פרו, FITEL, לביצוע שני פרויקטים נוספים של תשתית תקשורת אזורית. FITEL היא לקוחה ותיקה של גילת, עוד משנת 1998, והיא מוציאה אל הפועל מכרזים לפרויקטי תקשורת באזורים גיאוגרפיים שונים בפרו. 

מסיכום רבעוני שערכו כלכלני חברת S&P מעלות עולה כי היקף ההנפקות ברבעון השני הסתכם בכ-17 מיליארד שקל, ירידה של 26% בהשוואה לפעילות ברבעון הראשון השנה, שבו גויסו כ-23 מיליארד שקל. נוסף על כך, בולטת מגמה של סלקטיביות מצד המשקיעים, המשפיעה על יכולת החברות בדירוגים הנמוכים לבצע הנפקות אג"ח ולגייס הון. עם זאת, מתחילת השנה הסתכם היקף ההנפקות בגיוסים של כ-39 מיליארד שקל, בדומה לחצי הראשון של 2017.

משטרת ישראל פתחה אתמול (ד') בחקירה נגד חברת איי.ג'יי אינווסטק, העוסקת במסחר אוטומטי בהפרשי שער של מכשירים פיננסיים; וזאת, בחשד לתרמית משקיעים. הבוקר בוצעו מעצרים של גורמים חשודים בפרשה וכן חקירות, ואחד החשודים הובא הערב לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו. שמות החשודים אסורים לפרסום בשלב זה. החשוד שנחקר ונעצר היום בפרשה שוחרר על ידי ביהמ"ש בתנאים מגבילים. חשוד נוסף ייחקר היום.

חברת המלונות פתאל החזקות  ממשיכה להרחיב את רשת בתי המלון שלה באירופה. החברה דיווחה היום לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת 13 בתי מלון בהולנד מחברת בכ-160 מיליון אירו (כ-670 מיליון שקל).

 ‏המשבר באל-על  מחריף. החברה ביטלה אתמול טיסה מניו-יורק לתל-אביב, והיום מבוטלת טיסת החברה למומבאי. הנימוק של החברה ממשיך להיות "נסיבות מקצועיות, אולם מי שמשלם את המחיר הם הנוסעים, מתל-אביב ואליה.