בינוי-פינוי ביבנה: הדיירים יקבלו דירה אחרת, ואז ייהרס הבניין

ברחוב החרמון ביבנה ייהרסו 92 דירות, ובמקומן ייבנו 395 דירות חדשות ועוד כ-1,200 מ"ר מסחר

רחוב חרמון ביבנה / הדמיה: בת אל זיתוני
רחוב חרמון ביבנה / הדמיה: בת אל זיתוני

סיפור בעלי הדירות

"אנחנו מקדמים את הפרויקט כבר שבע-שמונה שנים", מספר ברוך חנוך, בעל דירה במתחם, "עכשיו לשמחתי זה מתחיל. אסור להתייאש. תמיד יש מי שמתנגד או לא חותם, וזו ממש התעקשות סיזיפית לשכנע אנשים שיש פלוס ויש מינוס ואנחנו מרווחיים וגם הקבלן מרוויח אחרת לא יבנה. אני גם חושב שעדיף לעשות בינוי-פינוי כמו שעושים אצלנו, כי נשארים בבית ומחליפים מפתח תמורת מפתח. אין מלחמות אם משלמים שכירות או לא משלמים ולא צריך לעבור דירה באמצע".

התמורה ליזם

היזם יהרוס את הבניינים הישנים הכוללים 92 דירות ויוכל לבנות במקומם 395 דירות חדשות ועוד כ-1,200 מ"ר מסחר. בפרויקט מתוכננות דירות 3 חדרים בשטח 84 מ"ר, דירות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר ודירות 5 חדרים בשטח 130 מ"ר. לכל דירה חניה.

התמורה לבעלי הדירות 

בעלי הדירות הישנות יעברו לבניין חדש ולדירה חדשה. בעלי הדירות יבחרו דירות מקומה שנייה ועד קומה 13 בבניינים החדשים. הדירות החדשות יהיו בנות 4 חדרים, בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר, מחסן בשטח 4 מ"ר וחניה פרטית מקורה. הם יפוצלו בין הבניינים החדשים שייבנו ולא ירוכזו בבניין אחד.

לו"ז 

99% מבעלי הדירות הישנות חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט. הפרויקט קיבל היתר חפירה וחפירת מרתפי חניה עבור שני מגדלים הראשונים החלה. משך הבנייה להשלמת שלב א' עומד על כ-40 חודש. בשלב הראשון מקימים שני מגדלי מגורים בני 94 דירות כל אחד. לכל בניין חדש עוברים הדיירים של אחד מהבניינים הישנים (60 דיירים בשני בניינים). לאחר ששני הבניינים הישנים מתרוקנים מדייריהם הם ייהרסו ועל השטח של כל אחד מהמגרשים ייבנה בניין מגורים חדש, ואל אחד מהם יעברו הדיירים מהבניין הקיים האחרון (32 דיירים). בשלב האחרון ייהרס הבניין האחרון שפונה ויבנה הבניין החמישי והאחרון הכולל 111 יחידות דיור ו-1,800 מ"ר מסחר.

מיקום מדויק:

שכונת נאות שז"ר בכניסה הצפונית של יבנה, רחוב החרמון מספרים 12 ,14 ,16 ,19 ,20 ,21 ,22 .

המצב הקיים:

מדובר במתחם עם שלושה בניינים שנבנו בתחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת. באחד, 36 דירות בשלוש קומות מעל קומת עמודים. בשני 24 דירות בשלוש קומות מעל עמודים ובשלישי 32 יחידות דיור בארבע קומות מעל קומת עמודים. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 70 מ"ר. בבניינים אין מעלית ואין חניה.

היזם:

אלמוג פינוי-בינוי.

קבלן הביצוע:

אלמוג כ.ד.א.י.

אדריכל:

גוטמן אסיף אדריכלים