תנופורט רכשה ממשפחת פישמן בניין תל-אביבי ב-16.5 מיליון ש'

הבניין ממוקם מול קניון TLV ופרויקט השוק הסיטונאי וכולל 4 קומות בשטח 1,370 מ"ר • הקרקע נמצאת בבעלות עיריית תל-אביב, והחכירה מסתיימת בשנת 2025

בית המשפט אישר לאחרונה מכירת בניין משרדים שבבעלות חברת השקעות כדאיות בשליטת משפחת פישמן תמורת 16.5 מיליון שקל. הרוכשת היא חברה תנופורט שבבעלות כידן דהרי וירון אדיב, שרכשה בניין בן 4 קומות ו-1,370 מ"ר ברחוב קרליבך 13-15, הממוקם מול קניון TLV ופרויקט השוק הסיטונאי.

בדומה למתחם השוק הסיטונאי ולנכסים נוספים ברחוב קרליבך, מדובר בבניין הבנוי על קרקע בבעלות עיריית תל-אביב, כאשר במקרה זה חוכרים בעלי הנכס את הקרקע מהעירייה עד שנת 2025. לאחר מכן, נדרשת התקשרות מחדש עם העירייה לצורך הארכת החכירה לתקופה נוספת תמורת תשלום.

תנופורט רוכשת את הנכס ששיעור התפוסה בו עומד על כ-91% כאשר בנכס מספר שוכרים, בחלקם ותיקים, וביניהם משרדי עורכי דין, אדריכלים, יועצי ביטוח ועוד. השוכרים חתומים לתקופות שכירות שנעות בין שנתיים ל-5 שנים. בכוונת החברה לפעול על מנת להשביח את הנכס בהתאם למרקם העירוני המתוכנן באזור. באזור זה מקדמת עיריית תל-אביב את תוכנית "צקלג" הכוללת מגדלי משרדים הממוקמים בין הרחובות קרליבך לסעדיה גאון.

בינואר 2018 השלימה תנופורט הנפקה ראשונית של איגרות חוב בבורסה בת"א וגייסה כ-349 מיליון שקל. במהלך הרבעון הראשון ביצעה החברה פירעון מוקדם בסך של כ-33 מיליון שקל לבעלי האג"ח, כך שיתרת איגרות החוב עומדת עתה על כ-316 מיליון שקל.

חברת תנופורט פועלת בתחומים של השכרת נדל"ן מניב ומתן שירותי אחסון וקרור וכן בבעלותה תחנות דלק. החברה מחזיקה ב-12 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-152,000 מ"ר, המשמשים למסחר, לוגיסטיקה, תעשייה ושירותי אחסנה בקירור. שווי הנכסים (כולל חלק החברה בחברה כלולה), נכון ל-31.12.2017, מוערך בכ-512 מיליון שקל. מנכ"ל החברה הינו בני כלסי מאז שנת 2013.

בין הנכסים הבולטים של החברה: קניון B-Mall עד הלום, MALL כינרת בצומת צמח ,מרכז הקניות B-Mall בצומת בילו, B-Mall בית יהושע ובית קירור גדול בנתיבות. כל נכסי הנדל"ן מוחזקים במישרין ע"י החברה, למעט הנכס בצומת צמח, ששיעור האחזקה של החברה בו עומד על 50%.

בני כלסי, מנכ"ל תנופורט: "רכישת הנכס תואמת את אסטרטגיית החברה לאיתור נכסים בעלי פוטנציאל השבחה. לאור מיקומו האטרקטיבי ותנופת הפיתוח הגדולה באזור, אנחנו רואים בנכס פוטנציאל השבחה משמעותי. מעבר לכך, הנכס מהווה סגירת מעגל מבחינת החברה מאחר ובבניין זה שכנו משרדיה של החברה במשך שנים רבות. הנכס מצטרף לשאר נכסיה המניבים של החברה, בעלי פוטנציאל השבחה גבוה."