הרצליה | בלעדי

התחנה המרכזית בהרצליה תוסב לפרויקט מגורים

מדובר בפרויקט המגורים הראשון שהחברה מקימה על חורבות תחנה מרכזית בבעלותה • לאחרונה התקבל היתר בנייה לפרויקט שיכלול 400 דירות שיתפרסו על 3 בניינים ו-2 מגדלים

הדמיה של פרויקט המגורים של נצבא בהרצליה / הדמיה: Division3
הדמיה של פרויקט המגורים של נצבא בהרצליה / הדמיה: Division3

לאחר עשור של תכנון, חברת נצבא שבשליטת חיים צוף, מממשת לראשונה פרויקט מגורים שיקום על חורבות תחנה מרכזית מתוך 19 תחנות מרכזיות בארץ בבעלותה - בעיר הרצליה. לאחרונה התקבל היתר בנייה לפרויקט בהרצליה שיכלול 400 דירות במגדלים בני 10 ו-27 קומות.

התוכנית להקמת להקמת פרויקט מגורים במקום התחנה המרכז אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה עוד בשנת 2010 ואושרה בועדה המחוזית בשנת 2013. מבנה התחנה ששימש את תושבי העיר מאז 1960 נסגר לפעילות בשנת 2016, ונהרס בשלבים במהלך השנה החולפת. על פי הערכות, פרויקט המגורים הבא שתקים נצבא לאחר העתקת תחנה מרכזית קיימת בבעלותה, ימומש בעיר כפר סבא. מלבד הרצליה, לנצבא עוד 18 תחנות מרכזיות בבעלותה ברחבי הארץ.

לאחרונה אף נחתם הסכם ביצוע עם חברת אלקטרה בנייה, שתקים עבור נצבא את הפרויקט בתמורה ל-360 מיליון שקל (900 אלף שקל עלות ביצוע לדירה). יש לציין כי בשונה ממרבית הקבלנים, נצבא מממנת את בניית הפרויקט מההון העצמי של החברה וללא על ידי מימון בנקאי.

הפרויקט שייקרא "הרצליה פארק" מוקם על חטיבת קרקע בשטח 27 דונם במרכז העיר, בין הרחובות העצמאות ובן גוריון. הפרויקט מתוכנן להיבנות בשני שלבים, בשלב הראשון יבנו שלושה בניינים בני 10 קומות הכוללים 150 דירות, ובשלב שני יבנו 2 מגדלים בני 27 קומות ובהם כ-250 דירות נוספות, וכן חניון תת קרקעי. בקומת הקרקע של שני המגדלים, תקים החברה שטחי מסחר של כ- 1,000 מ"ר. למרגלות הבניינים יוקם פארק בשטח 10 דונם כחלק מפיתוח שמבצעת העירייה. את הפרויקט תכנן משרד האדריכלים כנען שנהב, והוא יכלול דירות בנות 3 חדרים, החל מ- 75 מ"ר, ועד דירות 5 חדרים ודירות מיוחדות.

נצבא כאמור מחזיקה עוד 18 תחנות מרכזיות, שמהוות ביצי זהב נדלניות בשל מיקומן במרכזי הערים, ובשל היותן קרקעות הסטוריות נקיות מחוב. ברובן מקודמת או תקודם בעתיד תוכנית המשביחה את הקרקע הקיימת, לתוכניות שברובן כוללות עירוב שימושים ובחלקן משולב גם המרכז התחבורתי. חטיבות קרקע אלה צפויות להכניס את נצבא לרשימת חברות הנדל"ן הגדולות למגורים בישראל, במיוחד בתקופה בה קיים מחסור בקרקעות המשווקות שלא במסגרת תוכנית מחיר למשתכן של כחלון.

הפרויקט בהרצליה הוא פרויקט המגורים השלישי שמקימה החברה בתקופה זו. זאת בנוסף לפרויקט מגורים גדול סמוך לצומת קסם בצפון ראש העין, הכולל למעלה מ-1000 יחידות דיור, שגם אותו בונה חברת אלקטרה, ופרויקט נוסף סמוך לחוף הים בנתניה הכולל שילוב של מלונאות ומגורים.

נצבא החזקות עוסקת בייזמות, פיתוח, ניהול והשכרה של עשרות פרויקטי נדל"ן שונים, ביניהם מרכזים מסחריים, בנייני משרדים, תחנות מרכזיות, מרכזים לוגיסטיים, מלונות וכן פרויקטי נדלן למגורים. נצבא הינה חברת-בת של החברה הציבורית איירפורט סיטי, המחזיקה בפארק העסקים AIRPORT CITY הסמוך לנתב"ג. החברה מנוהלת על ידי פריאל אטיאס ושרון תוסייה-כהן, המשמשים כמנכ"לים משותפים.