אמזון במבצע שכולל את ישראל: משלוח חינם ברכישה של 80 ד'

מדובר במשלוחים של המוצרים שנמכרים ע"י ונדורים, כלומר כאלה שמוכרים את המוצרים דרך אמזון באמצעות מרכז ההפצה שלה בהם היא מבצעת את הסליקה, ולא מוכרי צד שלישי ששולחים את הסחורה בעצמם • בישראל משלוחים עד 75 דולר פטורים ממס

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס

אמזון, ענקית המסחר המקוון של ג׳ף בזוס, יוצאת במבצע שובר שוויון שכולל את ישראל. במסגרת המבצע, שנפתח למדינות ברחבי העולם, כל המשלוחים של אמזון ניתנים בחינם לרוכשים במשלוח בסכום של מעל 80 דולר.

מדובר במשלוחים של המוצרים שנמכרים על-ידי ונדורים, כלומר כאלה שמוכרים את המוצרים דרך אמזון באמצעות מרכז ההפצה שלה בהם היא מבצעת את הסליקה, ולא מוכרי צד שלישי ששולחים את הסחורה בעצמם.

באמזון יש שני סוגי מוכרים: מוכרי צד שלישי - שמוכרים את רוב המוצרים באמזון; וספקים של אמזון שנקראים כאמור "אמזון ונדורס". בישראל פועלים עשרות כאלה. בשלב זה המבצע כולל רק את הונדורס, אך ההערכה היא כי בהמשך תכלול בו גם מוכרי הצד השלישי.

כך שלמעשה, מדובר בצעד שובר שוויון גם לעומת קמעונאים ישראלים, למעט זמן המשלוח. אמנם אין כאן אמירה חד-משמעית, אבל ניסיון העבר מלמד שבדרך-כלל אמזון נוהגת לפתוח את שירות המשלוחים החינמי למדינה, לפני הכניסה שלה.

נזכיר כי בישראל משלוחים עד 75 דולר פטורים ממיסוי, אבל ב-80 דולר כבר נדרשת תוספת מע"מ על המוצרים שהוזמנו.

נראה כי לאמזון יש מטרה מובהקת במהלך הזה. ניר זיגדון, מבעלי eCommunity שמספקת שירותים שמיועדים לסייע לחברות להקים פעילות מסחר מקוון ובעל תג מורשה לייעוץ מטעם אמזון, אמר ל"גלובס": "בפריים דיי הקודם אמזון עמדו על היקף מכירות של 2.41 מיליארד דולר. נראה כי המהלך הזה שפתח את ישראל לקבלת משלוחים חינם (בתוך עוד מספר מדינות) תפקידו להשיג שתי מטרות: ראשית, הגדלת המחזור בפריים דיי הנוכחי שיערך ב-16 ביולי, ולראשונה יימשך 36 שעות (ולא 24). שנית, בדיקת השוק הישראלי באופן בלתי אמצעי כצרכן באמזון".