תמ"א 38: דיירים ברעננה יתפנו למרות שלא הורסים את הבניין

הדיירים ברחוב שברץ 5 בעיר יקבלו ממ"ד ומרפסת, והקבלן מתכנן לבנות 12 דירות נוספות

רחוב שברץ 5, רעננה / הדמיה: אייל אפל
רחוב שברץ 5, רעננה / הדמיה: אייל אפל

סיפור בעלי הדירות

"התחלנו את הפרויקט בשנת 2012", מספר בעל דירה בבניין, "יצאנו לדרך עם חברה מסוימת, ובמשך חמש שנים עד ספטמבר 2017 התנהלנו מול אותה חברה. היו אמורים להתחיל לבנות אבל בגלל אילוצים של החברה נאלצנו להפסיק ההתקשרות ולעבור לחברה אחרת. אחר כך התקשרנו עם החברה הנוכחית ואנחנו מקווים שתוך כמה חודשים כבר הבנייה תוכל להתחיל. למי שמנסה לקדם תמ"א בבניין שלו, אני מציע שכמה שיותר אנשים יהיו בנציגות הדיירים, כדי שיהיה מצב שלא רק בודדים מקבלים את ההחלטות".

התמורה ליזם

במסגרת הפרויקט יתווספו לבניין הקיים עוד 2.5 קומות שיכללו 12 דירות חדשות בנות 3, 4 ו-5 חדרים ועוד שתי דירות פנטהאוז בנות 6 חדרים.

התמורה לבעלי הדירות 

במסגרת הפרויקט הבניין יחוזק בפני רעידות אדמה, תיתוסף לבניין מעלית והוא ישופץ. לדירות הישנות יתווסף ממ"ד והרחבת שטח הדירה של 20 מ"ר בסך-הכול, ומרפסת בשטח 12 מ"ר.

פינוי

למרות שמדובר בפרויקט תמ"א 38 במסלול חיזוק הבניין ותוספת קומות, בעלי הדירות יפונו מהדירות הישנות למשך שנה. משך הבנייה צפוי להיות שנתיים כך שמדובר בפינוי רק לחלק מהזמן. היזם לא נושא בעלות ההעברה.

חניה

היום יש שש חניות בבניין הישן, אחרי סיום הפרויקט כל הדירות יקבלו מקום חניה רשום בטאבו. בסך-הכול יהיו בפרויקט 27 מקומות חניה בחניה עילית ובמתקני חניה.

לו"ז 

כל בעלי הדירות חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט. התקבל היתר לבניית 8 דירות חדשות אך היזם מגיש בקשה לתיקון והגדלת מספר הדירות ל-12.

מיקום מדויק: רחוב שברץ 5 רעננה

המצב הקיים: בניין בן שלוש קומות שנבנה בשנות ה-70 ובו 15 דירות. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על 90 מ"ר. בבניין אין מעלית.

היזם: אב-גד איכות בהתחדשות

קבלן הביצוע: אבגד הנדסה אזרחית.

אדריכל: אייל אפל

רחוב שברץ 5, רעננה /הדמיה: אייל אפל
 רחוב שברץ 5, רעננה /הדמיה: אייל אפל