לראשונה מזה שש שנים: עלייה במכירות המחשבים האישיים

לפי חברת המחקר IDC, ברבעון השני של 2018 נרשמה צמיחה של 2.7% לעומת 1.4% בלבד בשנה שעברה

מחשב אישי / צילום: SHUTTERSTOCK
מחשב אישי / צילום: SHUTTERSTOCK

מכירות המחשבים האישיים מראות צמיחה לראשונה מזה שש שנים, לפי נתוני חברות המחקר Gartner ו-IDC. לפי IDC, ברבעון השני של 2018 שוק המחשבים האישיים צמח ב-2.7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ולפי גרטנר הצמיחה ברבעון השני עומדת על 1.4%.

IDC פרסמה כבר בשנה שעברה כי השוק מתחיל להראות פוטנציאל צמיחה. הנתונים של IDC כוללים מכשירי כרומבוק, אך לא כוללים את מכירות הטאבלטים שמבוססים על מערכת ההפעלה ווינדוס. גרטנר לעומתה מכלילה את הטאבלטים שמבוססים על מערכת ההפעלה של ווינדוס, ולא כוללת טאבלטים מבוססי מערכות הפעלה אחרות, בהם מכשירי כרומבוק. לכן בשנה שעברה נראה היה שהצמיחה במכירות המחשבים האישיים עליה הצביעה IDC נגרמה ממכירות כרומבוק, אך כעת כשגם גרטנר מצביעה על צמיחה, מתברר כי היא נגרמת גם ממכירות מחשבים ולא רק טבלטים.

חלק מהצמיחה מגיע כנראה בזכות המחשבים האישיים של ווינדוס 10 המיועדים לעסקים. "הצמיחה במכירות המחשבים האישיים ברבעון השני של 2018, הונעה ע"י דרישה בשוק העסקי שפיצתה על הירידה במכירות בשוק הצרכני" אמר לאתר The Verge מיקקו קיטגווה, אנליסט ראשי בגרטנר. "המומנטום ייחלש בעוד שנתיים כששיא ההחלפות של מחשבים אישיים לכאלה עם ווינדוס 10 בשוק העסקי יעבור".

החברות HP, לנובו, דל, אפל ואייסר הראו צמיחה במכירות המחשבים האישיים שלהן ברבעון האחרון, בזמן שהמתחרות שלהן בתחום נחלשו.