מנכ"ל פלסטופיל מבקש "לסיים את תפקידו מסיבות אישיות"

יובל ויינשטוק נכנס לתפקיד באוגוסט 2016 • ברקע: חשיפת "גלובס" על האפשרות למכירת השליטה בחברה לקרן פימי

ישי דוידי / צלם: איל יצהר
ישי דוידי / צלם: איל יצהר

אחרי חשיפת "גלובס" מסוף השבוע האחרון ולפיה קרן פימי בוחנת את רכישת השליטה בחברת הפלסטיק פלסטופיל מידי קיבוץ הזורע, הבוקר (ב') היא עדכנה על החלטת מנכ"ל החברה, יובל ויינשטוק, "על רצונו לסיים את תפקידו בחברה, מסיבות אישיות", כשנתיים בלבד לאחר שנכנס לתפקיד. לפי העדכון של פלסטופיל בנושא, הפרישה צפויה להתבצע במהלך הרבעון האחרון של השנה, במועד שיתואם עם החברה.

ויינשטוק (57), העומד בראשה של פלסטופיל מאז אוגוסט 2016, נהנה במסגרת תפקידו משכר חודשי של כ-85 אלף שקל, ועלות העסקתו ב-2017 עמדה על כ-1.1 מיליון שקל. נוסף לשכרו החודשי, במסגרת תפקידו זכאי ויינשטוק למענק שנתי של עד כ-300 אלף שקל על בסיס יעדים שהוגדרו, רכב מסוג טויוטה קאמרי או רכב אחר דומה בשווי ועוד. את שירותיו לפלסטופיל מענק ויינשטוק באמצעות חברה.

טרם הגעתו לפלסטופיל שימש ויינשטוק בין היתר כמנכ"ל חברת התעשייה זהר דליה, העוסקת בתחום הדטרגנטים ומוצרי ניקוי למשק הבית ולשוק המוסדי.

קיבוץ הזורע קיבל מפלסטופיל ב-2017 יותר מ-11 מיליון שקל, חלק גדול ממנו (יותר מ-5 מיליון שקל) עבור מתן שירותי עבודה, נוסף לתשלומים עבור שירותים נוספים, שכירות מקרקעין ועוד.

בהזורע אישרו את הפרסום ב"גלובס" מיום חמישי האחרון על אפשרות למכירת השליטה בחברת התעשייה פלסטופיל לקרן פימי, ועודכן כי "מתקיימים מגעים שטרם הבשילו לכדי הבנות כלשהן", וכן כי "אין כל וודאות באשר לגיבוש מתווה מוסכם או התממשותה של עסקה".

בעקבות פרסום הידיעה בנושא, מנייתה של פלסטופיל , הנמצאת ברשימת השימור של הבורסה מאז הימים האחרונים, קפצה תוך יומיים ביותר מ-20% במחזורי מסחר קטנים, והיום נמשכה המגמה החיובית במניה שטיפסה בשעות הצהריים בכ-10%, גם כן תוך ריכוז מחזורי מסחר נמוכים.

עליות אלו העלו את שווי החברה לכ-85 מיליון שקל, לעומת שווי של קצת יותר מ-60 מיליון שקל ביום חמישי בבוקר.

קרן פימי, בהובלת ישי דוידי, היא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים של כ-5 מיליארד דולר, וכפי שנחשף ב"גלובס" באחרונה ביקרה הנהלת פימי בפלסטופיל ונפגשה עם בכירי החברה, כצעד לקראת רכישה אפשרית.

פימי רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בקרוב ל-90 חברות ומימשה קרוב ל-60 מהן בהיקף עסקאות של יותר מ-4.5 מיליארד דולר. בחברות שבהן משקיעה הקרן, מועסקים כיום יותר מ-27 אלף עובדים.

פלסטופיל עוסקת בייצור יריעות פלסטיות גמישות לאריזה, בעיקר לתעשיית המזון, וכן למוצרים אחרים, והיא מעסיקה כ-230 עובדים.

קיבוץ הזורע מחזיק בכ-77% ממניות החברה, איש העסקים מרון גרינברג מחזיק ב-14.5% נוספים, וחברת הביטוח מגדל מחזיקה בכ-5.5% מההון, כך ששיעור החזקות הציבור בחברה עומד על כ-3% בלבד.

בשנים האחרונות סובלת החברה מחולשה בתוצאותיה הכספיות, ולצד שחיקה במכירות נרשמת גם שחיקה ברווחיות.

את 2017 סיכמה החברה בהפסד של כ-6 מיליון שקל, אחרי שהכנסותיה נשחקו ב-2% ל-190 מיליון שקל, לצד שחיקת הרווח הגולמי ומעבר להפסד תפעולי.