לא מתפנים: קבוצת גולף לא ממהרת לעזוב את החנות המרכזית

קבוצת האופנה האריכה את הסכם השכירות שלה במתחם גולף אנד קו בהדר יוסף עד ל-15 באוקטובר

מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר / צילום: ענבל מרמרי
מנכ"ל גולף, רביב ברוקמאייר / צילום: ענבל מרמרי

קבוצת גולף בניהולו של רביב ברוקמאייר לא ממהרת לעזוב את החנות המרכזית שלה, והיא מאריכה את הסכם השכירות שלה במתחם גולף אנד קו שבהדר יוסף. ההסכם שאמור היה להסתיים בסוף החודש הנוכחי יוארך עד ה-15 באוקטובר. כך תוכל קבוצת קמעונאות האופנה והלייף סטייל ליהנות מהמכירות בתקופת החגים שנחשבת לאחת מהחזקות בשנה יחד עם מכירות חג הפסח, ולסכם רבעון שלישי מבלי שהכנסותיה מחנות העוגן המרכזית יפגעו.

עד כמה משמעותית החנות הזו לגולף? השטח במתחם משתרע על כ-21 דונם, שמתוכם שוכרת גולף כ-6,000 מ"ר, כולל משרדים, בית קפה, חנות ומחסן. החנות עצמה משתרעת על שטח של 3,000 מ"ר, מרכזת את מוצרי החברה תחת קורת-גג אחת ומופעלת כ"חנות בתוך חנות" שבה נמכרים מוצרי גולף מתחום אופנת ההלבשה לצד מוצרי החברה מתחום אופנת הבית. בדוחותיה מציינת גולף כי היא רואה בה "חנות מהותית לקבוצה", ומפרטת כי הכנסותיה מחנות זו הסתכמו ב-2017 בכ-40 מיליון שקל אשר היוו קרוב ל-5% מסך הכנסות הקבוצה.

הארכת החוזה מאפשרת לגולף, שפועלת במתחם כבר למעלה מ-70 שנה, להתארגן להעברה למיקום החדש של חנות הדגל שלה שתיפתח ברח' הלח"י בבני-ברק ותתפרס על שטח קטן יותר - 1,180 מ"ר בלבד עבור המותג "גולף אנד קו". בחנות החדשה נחתם חוזה לתקופה של 62 חודשים. במקביל, מנהלת גולף משא-ומתן עם משכירים נוספים לשם פתיחת חנויות אלטרנטיביות למכירת יתר המותגים של החברה שנמכרים כיום בחנות המרכזית בהדר יוסף.

זהו שינוי משמעותי עבור גולף, שכן מדובר בחנות ותיקה בשטח רחב עם יתרונות בולטים, ביניהם המיקום בצומת מרכזי אך מחוץ לקניון שמאפשר להסתפק בשכר דירה נמוך יחסית.

לאחרונה אמר ברוקמאייר בראיון ל"גלובס" כי "אין ספק שהיא (החנות - ש.מ) תקשה עלינו במסע שאנחנו עושים, וברור שאנחנו לא יכולים למצוא מקום תחליפי עם אותו אימפקט... בנינו תוכנית עם כמה רגליים על ציר הזמן: מצד אחד מצאנו שטח אלטרנטיבי ברחוב הלח"י, חתמנו הסכם עם ביג גלילות כשייבנה בעוד שלוש-ארבע שנים, ואנחנו במשא-ומתן עם אקרו (יזמי השכונה החדשה) לשכור שטח, כמובן קטן יותר, אבל מאוד חשוב לנו להישאר שם".

נציין כי במקום המתחם הקיים צפויה חברת אקרו נדל"ן להקים קומפלקס יוקרה חדש בשם "גולף", במסגרתו יוקמו 4 מגדלים.