אקזיטים | פודקאסט

היזם שעשה שני אקזיטים: "סוד ההצלחה? אנשים טובים"

03/08: גיא ציפורי, Skyline AI • גיא ציפורי והצוות שלו עובדים יחד מ-2007, הקימו ומכרו שתי חברות סטארט-אפ וכעת עובדים על Skyline AI – שמתעתדת לייצר מהפכה בשוק הנדל"ן • איך בונים כל כמה שנים סטארט-אפ בתחום חדש ומביאים אותו להצלחה? וכמה זמן לקח לצוות לגייס 3 מיליון דולר לסקייליין?

גיא ציפורי, מייסד-שותף ומנכ"ל הסטארט-אפ Skyline AI, הוא מה שנקרא "יזם סדרתי". קרי, לפני שהקים את סקייליין הקים ציפורי מספר חברות סטארט-אפ שונות - ולמעשה, שתיים מהן כבר נמכרו (עשו "אקזיט") לחברות אחרות. אז למה, בעצם, להקים עוד אחת?

"בתפיסה שלי, 'אקזיט' הוא לא בהכרח הצלחה. למושג הצלחה יש בעיני כל מיני רבדים ושלבים. כשישבנו לא מזמן בסקייליין עם חברת הנדל"ן בלאקסטון, הראינו לבכירים שם את המערכת שלנו, והפלנו לכמה אנשים את הלסת - זו מבחינתי גם הצלחה. באופן כללי, מסע הסטארט-אפ הוא ארוך ולוקח הרבה שנים, ואנחנו פה בשביל ההצלחות הקטנות שבדרך, הרבה לפני שמישהו רשם לנו שיק".

ובכל זאת, בכל מה שקשור לאופן בו התעשייה המקומית תוספת הצלחה - ציפורי הוא יזם מוצלח. ציפורי הקים את סקייליין עם קבוצת יזמים סדרתיים אשר "הולכים יחד" מזה מספר שנים, הקימו ומכרו כמה חברות: אור הילטש (המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות), עירי עמירב (CRO) ואמיר לייטרסדורף (יו"ר).

הרביעייה עובדת יחד מ-2007 ומכרה 3 חברות בעבר, שתיים מהן יחד: מכירת StreamRail לאיירון סורס (שהציעה פתרון וידאו מבוסס בינה מלאכותית), חברת Visionize שנמכרה לחברת האנטי וירוס AVG. בריאיון לעוד פודקאסט לסטארטאפים, ניסינו לזקק עם ציפורי את סוד ההצלחה של הצוות.

"אני לא חושב שמצאנו כאן שיטה", מבהיר ציפורי. "הדברים התגלגלו באופן שונה עבורנו בכל סטארט-אפ וסטארט-אפ. מה שכן, השותפים בצוות שלנו הם המפתח להצלחה. יש בין ארבעתנו דימיון לא קטן, אך גם שוני מהותי ומחייב. בסופו של דבר, אנו עובדים טוב ביחד - וזה לא טריוויאלי. יצא לנו לפגוש לא מעט יזמים שמכרו חברות יחד, ואז נפרדו ולא חזרו לעבוד זה עם זה. מעל הכל, אנו נהנים מהמסע המשותף".

אז איך בוחרים את השותפים הנכונים?

ציפורי: "לשמחתי ולצערי, לא הייתי צריך 'לחפש' את השותפים שלי. הצטרפתי כעובד לחברה הראשונה שהקמנו, ובסטארט-אפ השני כבר נכנסתי כשותף. אני לא יודע איך 'למצוא' שותף - אבל כן יודע להגיד שזה מאד חשוב, דורש זמן, ולבלות קצת יחד. לפני שמתחילים משהו גדול, עדיף להתחיל בקטן ולראות שמסתדרים".

הסטארט-אפ Skyline AI מפתח טכנולוגיה שחוזה מה יקרה לנכסי נדל"ן מסחרי. מערכת החברה מחוברת לכ-150 מקומות מידע מסוגים שונים, ועל בסיס נתונים אלה היא אמורה לבצע חיזוי סיכון, תשואה וערך עתידי של כל נכס בארה"ב, עבור גופי קרנות ומשקיעים מוסדיים, הפועלים בשוק הנדל"ן המסחרי בארה"ב.

"אנו אוספים כמה שיותר מידע הקשור בנדל"ן, מפרט ציפורי. "שכירויות, נכסים בסביבה והגודל שלהם, מידע משוק ההון, נתונים על דמוגרפיה, פשע ואפילו מסעדות באזור - כל דבר שעשוי לדעתנו להשפיע על השווי של הנכסים. בתור התחלה, המטרה שלנו היא להעריך שוויים של נכסי Multi Family - מקבצי דיור, אשר שליש מהאוכלוסיה בארה"ב מתגוררת בנכסים מהסוג הזה".

לאחרונה, גייס הצוות של Skyline AI כ-3 מיליון דולר ("בקרוב נצא לסיבוב נוסף", מבהיר ציפורי) ומעסיק כ-15 עובדים ממשרדי החברה בת"א. "כיום, עסקאות נדל"ן בשווי של עשרות ומאות מיליארדי דולרים מבוצעות באמצעות כלים כמו אקסל", מסכם ציפורי. "יש ילדים שסוחרים ב-eBay ומשתמשים ביותר טכנולוגיה ממה שיש כיום בנדל"ן. את זה אנחנו רוצים לשנות".

כיצד הקימו ציפורי ושותפיו 3 חברות סטארט-אפ שונות, ומכרו שתיים מהן? איך בונים כל פעם סטארט-אפ אחר, בקטגוריה שונה, ומביאים אותו להצלחה? כיצד בכוונתם לשנות את שוק הנדל"ן באמצעות הטכנולוגיה של Skyline AI? וכמה זמן לקח להם לגייס 3 מיליון דולר לחברה שלהם? כל זאת ועוד, בפרק ה-8 של עוד פודקאסט (עונה 3).

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).