למה גם קיש מדבר על הפקידים?

לא תמיד מותר הנבחר על הפקיד. במיוחד כשמדובר באביחי מנדלבליט

ח"כ יואב קיש / צילום: אמיר מאירי
ח"כ יואב קיש / צילום: אמיר מאירי

"נשים סוף לביזיון שפקידים לא באים לדיון כשבא להם", אמר בימים אלה יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש (ליכוד). גם הוא, כמו פוליטיקאים רבים, מתעקש לדבר בצורה לא ברורה. מי הפוליטיקאים שקיש מתכוון אליהם? קיש לא מגלה. זו שיטה משונה של פוליטיקאים קטנים החוששים מלציין שמות, גם כאשר כולם יודעים למי הוא מתכוון. במקרה הזה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. קיש זימן את היועץ ואת שאר אוכפי חוק לדיון בנושא הכי בוער במדינה, ושמו ניצב רוני ריטמן.

מה לקיש ולרוטמן? שום דבר. קיש שמע מחוגים של מפלגת הליכוד ושאר חוגים ימניים, שכאשר ריטמן חקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת אשתו שרה, הוא חשב ששניים אלה גרמו להדחתו בגלל סיפור על עבירת מין. הליכודניקים, המחפשים באופן נואש לחבר בין לשונם לבין ישבניהם של נתניהו ואשתו, יצאו בקול תרועה: החקירות נגד ביבי מזוהמות, צריך להתחיל הכול מחדש.

מים קרים, אפילו קפואים

היועץ המשפטי מנדלבליט ושאר אוכפי חוק שפכו מיד מים קרים, קפואים אפילו, על יוזמתו של קיש. מנדלבליט קבע כי אי-אפשר לקיים דיונים מהסוג שקיש מחפש, שכן החקירות נגד נתניהו נמשכות, וקיש לא יצליח לעכבם או לשבשם, שכן זו הרי מטרתו. מנדלבליט הורה לכל מוזמני קיש לוועדה שלא להגיע, והם כמובן נשמעו לו.

ואז באה זעקת הנעלב, המצוטטת למעלה. פתאום קיש, שנראה ונשמע כפוליטיקאי הגון וישר (יחסית), התגלה לא רק כחבר בליכוד, אלא שהוא גם ליכודניק, על כל המשתמע מכך, כולל ההתלהמות כלפי היועץ המשפטי.

קיש הוא חבר כנסת צעיר, אז אולי לא מאוחר ללמד אותו פרק בהלכות פקידים ונבחרים. כשמירי רגב מדברת על העליונות שלה כנבחרת לעומת פקיד ממונה - לה זה מתאים. אבל אדם יותר אינטליגנטי יודע, צריך לדעת, שלא תמיד מותר הנבחר על הפקיד. בטח לא במקרה זה.

מנדלבליט קלט את קיש

מנדלבליט קלט את קיש, כפי שקלטו כולם, שהרצון לעשות עניין מפרשת ריטמן לא קשור לאיש עצמו, גם לא לרצון לנקות את החקירות. הוא רוצה מה שרוצים שאר נבחרים בליכוד, כמו אמסלם, דוד ביטן, מיקי (מחלוף) זהר, אורן חזן, רגב - חבורה הזויה במיוחד שנראה שקיש מבקש להצטרף אליהם או להיות כמותם. כמובן שהפריימריס מרחפים מעל שמי הליכוד, וזו כנראה הסיבה.

אז אני שואל אותך, קיש. תבחן את האנשים שהזכרתי כאן, ותנסה להשוות אותם לפקידים שאתה כה מזלזל בהם. מי לדעתך יותר אינטליגנטי, שקול, משכיל - יותר הכול, בעצם? חבל עליך. תמצא דרך לשפר את חברי הליכוד, את עצמך, ולא להיות כמותם.