בוטל פיצול תאגיד השידור "כאן"; החינוכית תיסגר

ההצעה אושרה ברוב של 47 חברי כנסת וללא מתנגדים • שידורי הטלוויזיה החינוכית ייפסקו ב-15 באוגוסט • הסעיפים הנוגעים לקליטת עובדים מרשות השידור בתאגיד ובשירות המדינה כנראה יישארו ללא שינוי

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018 / צילום: רויטרס
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018 / צילום: רויטרס

מליאת הכנסת אישרה היום (ה') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מספר 8) - חוק ביטול פיצול תאגיד השידור. ההצעה אושרה ברוב של 47 חברי כנסת וללא מתנגדים. המשמעות היא ששידורי הטלוויזיה החינוכית ייפסקו ב-15 באוגוסט. במהלך הדיון התקבלה הסתייגות של ח"כ מיקי זוהר הסתייגות מספר 2 בסעיף 8, המבקשת למנוע את פיטורי 40 עובדי הטלוויזיה החינוכית וקליטתם בתאגיד למשך שנה.

שר התקשורת איוב קרא אמר לאחר התייעצות כי הוא מעוניין להמשיך בהצבעות ולהעביר את החוק כולל ההסתייגות, והזהיר כי כל שינוי בחוק עלול לפגוע בקיום האירוויזיון, אך הוא מעוניין להמשיך בהצבעות ולהעביר את החוק. לאחר מכן הוא יתייעץ עם היועמ"ש ויבחן האם ההסתייגות עלולה להשפיע על קיום האירוויזיון.

ההצעה מבקשת לבטל את הסעיפים הנוגעים להקמת תאגיד חדשות נפרד בתיקון מספר 8. כמו כן, מוצע להותיר על כנם את הסעיפים הנוגעים לקליטת עובדים מרשות השידור בתאגיד השידור הישראלי ובשירות המדינה. 

נושא קליטת העובדים עלה אתמול (ד') במהלך הדיונים בוועדה המשותפת שדנה בתיקונים בחוק השידור הציבורי, ובה הושגו הסכמות שלפיהן 40 מעובדי החינוכית ייקלטו בתאגיד השידור, עם הפסקת שידורי הטלוויזיה החינוכית.

כיום עובדים בטלוויזיה החינוכית 180 עובדי מדינה, שהחוק הנוכחי לא קובע בצורה מפורשת מה יעלה בגורלם. במהלך הדיון בוועדה ציינה הרפרנטית מטעם משרד האוצר, רעיה עדני, כי במסגרת המגעים שמנהל המשרד מול העובדים - המאוגדים ב-4 ועדים של ההסתדרות - הם קרובים לסיכום לפיו 40 מהעובדים ייקלטו בתאגיד. בהמשך לכך הוסכם בוועדה כי העניין יוכנס לחוק, שבו ייקבע כי לתאגיד יוקצו לשם כך עד 12 מיליון שקל, שיועברו לתקציבו החל מינואר 2019.