יומיים אחרי הפוסט: יפאורה תבורי מודיעה על ריקול לספרינג

לפני יומיים, גולשת בשם טוהר בן-שמעון שיתפה פוסט בפייסבוק על טעם חריג במשקה ספרינג תות בננה ששלח אותה לבית החולים • היום הודיעה יפאורה תבורי על ריקול לבקבוקי ספרינג • ממשרד הבריאות לא נמסר האם הגיעו תלונות נוספות או מדוע לקח יומיים לחברה עד קבלת ההחלטה על הריקול

ספרינג תות בננה / אתר החברה
ספרינג תות בננה / אתר החברה

יומיים אחרי הסערה שעורר ברשתות החברתיות פוסט של צרכנית שהתלוננה על טעם חריג במשקה תות בננה של המותג ספרינג של חברת יפאורה תבורי, החברה מודיעה היום (ו') על ריקול למוצר. הריקול מתבצע כאמור יומיים אחרי הדיווח הראשוני על האירוע, וזאת על אף פניית "גלובס" אל החברה ואל משרד הבריאות כבר ביום רביעי השבוע. הפוסט גרף למעלה מ-20 אלף שיתופים ברשת פייסבוק. 

בהודעה שמסר היום משרד הבריאות, נכתב כי "בעקבות תלונות שהתקבלו על טעם וריח, יפאורה תבורי פונה לצרכנים שמחזיקים בביתם בקבוקי ספרינג משקה בטעם תות בננה בבקבוקי 1.5 ליטר מתאריכי ייצור 5.3.18 ו-6.3.18 ועדיף לשימוש עד 5.12.18 ו-6.12.18 (כשר לפסח), ומבקשת לא לשתות את המוצר".

עוד נמסר כי יפאורה תבורי מבצעת בדיקות על-מנת להבין את הסיבה לשינוי הטעם, ומדווחת למשרד הבריאות. 

ממשרד הבריאות לא נמסר האם הגיעו תלונות נוספות של עוד צרכנים, או מדוע לקח יומיים לחברה עד קבלת ההחלטה על הריקול.  

כאמור, המקרה נחשף מוקדם יותר השבוע, כשהצרכנית, ששמה טוהר בן-שמעון, שיתפה בחוויה שהתרחשה ביום שלישי בערב. לפי התיאור, בעודה יושבת לאכול ארוחת ערב עם בני משפחתה, היא שתתה מהמשקה המדובר.

"תוך שאני בולעת את השתייה, הרגשתי מיד תחושה של בחילה וריח וטעם חריף של בנזין/נפט/טרפנטין", כתבה טוהר בן-שמעון בפוסט שהעלתה, בו היא גם מפרטת את תחושתה: "התחילה לשרוף לי הסרעפת ותחושות בחילות איומות שנשארו עד עכשיו".

בן-שמעון מציינת כי נסעה לקבל טיפול רפואי והביאה איתה את הבקבוק, וכי הריח שנדף ממנו הביא לכך שקיבלה קדימות במתן הטיפול הרפואי.

בן-שמעון מעדכנת כי פנתה לשירות הלקוחות של החברה, אשר יצרו איתה קשר למחרת. היא מדגישה כי "התחננה" בפני שירות הלקוחות להוריד "מיד את כל הבקבוקים מהמדפים" ולעדכן את הציבור, אך לטענתה, "הנציגה אמרה באדישות שהם יכולים להוריד רק את סדרת הייצור של התאריך על האריזה".

באותו יום נמסר מיפוארה בתגובה לפניית "גלובס": "הלקוחה פנתה באמצעות הפייסבוק בלילה, הבוקר חזרו אליה משירות הלקוחות, והשליח בדרכו אליה כעת לאסוף את הבקבוק לבדיקה. חברת יפאורה תבדוק את הבקבוק באופן מיידי ותנקוט את כל האמצעים הנחוצים על-מנת לבדוק את המקרה".