בואינג צופה: ביקוש ל-42 אלף מטוסים חדשים עד שנת 2037

לפי התחזית של בואינג, הביקוש המשולב למטוסים ולשירותי תעופה (תחזוקה, הנדסה וכדומה) יסתכם עד שנת 2037 ב-15 טריליון דולר

מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ענקית התעופה בואינג הציגה היום (א') תחזית שמשקפת זינוק משמעותי בביקוש למטוסים חדשים: להערכת החברה, 42,730 מטוסים חדשים, בהיקף של 6.3 טריליון דולר, יידרשו ב-20 השנים הקרובות. כמו כן, הביקוש המשולב למטוסים ולשירותי תעופה (תחזוקה, הנדסה וכדומה) יסתכם עד שנת 2037 ב-15 טריליון דולר. 

ענף התעופה שם את הפוקוס על הגידול המואץ ביותר שמתרחש בשוקי אסיה ובעיקר סין, ואכן לפי הערכת בואינג, אזור אסיה פסיפיק יוביל את הביקוש ויהווה 42% מכלל משלוחי המטוסים עם כ-17 אלף מטוסים בערך כולל של 3.36 מיליארד דולר. אחריו ברשימה, חברות התעופה בצפון אמריקה (8,800 מטוסים) ואירופה (8,500). משלוחי המטוסים בקרב חברות התעופה באזור המזרח התיכון מסתכם בכ-3,000 מטוסים. 

חשוב לציין כי לצד ההצטיידות במטוסים חדשים שיתפסו מקום בציי חברות התעופה, יש בלאי ותחלופה של ציים דרך הוצאה של מטוסים ישנים (מהלך שאל-על, למשל, נמצאת בעיצומו עם 16 מטוסי הדרימליינר שרכשה, כש-5 מתוכם כבר משולבים בצי של החברה). ההערכות הן כי ישנם כיום כ-900 מטוסים פעילים שגילם עבר את ה-25 שנים, והם צפויים לצאת בהדרגה מהשוק, כך שלפי הערכות בואינג, רק כ-44% מהמטוסים החדשים יכסו את החלפת אלו שיצאו לגמלאות, בזמן שהשאר יתמכו בצמיחה עתידית.

הדרישה המשמעותית בקרב חברות התעופה היא למטוסים צרי-גוף (לטיסות קצרות-טווח) העומדת על כ-31,360. הסגמנט הזה, המוערך ב-3.5 טריליון דולר, צומח ביחד עם הגידול בקרב חברות הלואו-קוסט. לסגמנט המטוסים רחבי-הגוף (המשמשים לטיסות ארוכות-טווח ונפוצים יותר בחברות הסדירות) יצטרפו ב-20 השנים הקרובות עוד כ-8,070 מטוסים חדשים בעלות מוערכת של כ-2.5 טריליון דולר.