עובדי מפעלי האוטובוסים מפגינים בי-ם: "מכת מוות לפריפריה"

מאות מעובדי "הארגז " ו"מרכבים" מפגינים מול משרד רה"מ במחאה על החלטת משרד התחבורה לבטל את החובה של יצרניות אוטובוסים זרים לקיים במשק הישראלי רכש גומלין • יו"ר ההסתדרות הלאומית: "ממשלת ישראל אחראית ישירה למצב שבו אלפי משפחות ימצאו את עצמן במעגל האבטלה" • השר חיים כץ: "אפנה לשרי התחבורה והאוצר בבקשה שיחשבו מסלול מחדש"

הפגנת עובדי מפעלי האוטובוסים בירושלים / צילום: הסתדרות העובדים הציונית
הפגנת עובדי מפעלי האוטובוסים בירושלים / צילום: הסתדרות העובדים הציונית

מאות מעובדי "הארגז" ו"מרכבים" מפגינים בשעה זו מול משרד ראש הממשלה הממשלה בירושלים במחאה על החלטת משרד התחבורה לבטל את החובה של יצרניות אוטובוסים זרים לקיים במשק הישראלי רכש גומלין. חברות זרות שמוכרות אוטובוסים לחברות התחבורה הציבורית בישראל מקיימות כיום רכש גומלין באמצעות הרכבתם במפעלי הארז שליד קריית מלאכי ומרכבים שבאור-עקיבא. בשני מפעלים אלה מועסקים כ-1,000 עובדים.

את ההפגנה מובילים ראשי ההסתדרות הלאומית, ולהערכת המארגנים, משתתפים בה כ-600 עובדים, שנושאים שלטי מחאה וקוראים קריאות "למנוע את מכת המוות למפעלים בפריפריה".

ההחלטה השנויה במחלוקת של משרד התחבורה, לבטל את חובת רכש הגומלין כמו גם ביטול החובה להעדיף במכרזים תוצרת כחול-לבן, נחשפה ביום רביעי האחרון ב"גלובס".

לדברי יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, "ממשלת ישראל אחראית ישירה למצב שבו אלפי משפחות שמתפרנסות מפעילות הארגז ומרכבים ימצאו את עצמן במעגל האבטלה". 

בתוך כך, שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הודיע כי יפנה לשרי התחבורה והאוצר בבקשה שיחשבו מסלול מחדש בכל הנוגע לביטול התנאי לרכש גומלין מחברות זרות שמוכרות אוטובוסים וביטול העדפת רכישת אוטובוסים כחול-לבן. כץ נפגש עם יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי, ועובדי חברת מרכבים והארגז שמפגינים הבוקר בקריית הממשלה בירושלים והביע את תמיכתו במאבקם: "אני השגריר שלכם ואעשה כמיטב יכולתי בממשלה כדי שהעבודה תישאר בבית. כבר היו אפנה לשרי התחבורה והאוצר בבקשה שיחשבו מסלול מחדש".