הסכם קיבוצי חדש בסלקום: תוספת שכר של 3% בשנה

לאחר משא-ומתן ממושך, הצדדים סיכמו על שמירת תנאי ההסכם הקודם וכן על הגדלת שיעור ההפרשות לפנסיה • ההסכם, שנחתם ל-3 השנים הקרובות, יחול גם על עובדי דינמיקה סלולר

חתימת ההסכם הקיבוצי בסלקום / צילום: רז בירגר
חתימת ההסכם הקיבוצי בסלקום / צילום: רז בירגר

הנהלת סלקום, ועד העובדים של החברה וההסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי חדש ל-3 השנים הקרובות. ההסכם יחול גם על עובדי דינמיקה סלולר, והוא כולל תוספת שכר ממוצעת של 3% בכל אחת משנות ההסכם, לכל עובד שהשלים ותק של שנה וחצי בחברה. חלק מתוספת השכר יהיה באופן דיפרנציאלי על פי הצטיינות בעבודה.

ההסכם הקיבוצי הקודם הסתיים בסוף 2017, והמשא-ומתן נמשך חודשים ארוכים. העובדים דרשו לשמור על תנאי ההסכם הקודם, אך נתקלו בהתנגדות ההנהלה. בסופו של דבר ההסכם שנחתם מסדיר את ההמשכיות של מנגנון ההשתתפות ברווחי החברה שממנו נהנים עובדי סלקום.

כמו כן, העובדים ימשיכו לקבל בונוס שנתי, תוספת ביגוד, תוספת גני ילדים וקייטנות, קרן השתלמות, הגדלת ערך יום ההבראה ל-500 שקל, שיפור בתנאי הרכב לעובדים הזכאים, הגדרת שכר הבסיס בחברה 7% מעל לשכר המינימום במשק ונושאים נוספים. החברה גם תמשיך להקצות כ-2,500 שקל בשנה לכל עובד לטובת רווחה וכן תוסיף סכום נוסף לקידום הרווחה המשותפת של העובדים.

הצדדים סיכמו גם על הגדלת שיעור ההפרשות לפנסיה במהלך 3 השנים הקרובות באחוז נוסף ביחס למקסימום, ויכלול המשך הפרשות גם על רכיב התמריצים. העובדות והעובדים גם יוכלו להאריך את חופשת הלידה בשבוע נוסף מעבר לקבוע בחוק, במימון של החברה. בנוסף, החברה תקים קרן מלגות ללימודים גבוהים שתעניק, על-פי תנאי הזכאות, סיוע בשכר לימוד לעובדי החברה.

בהסתדרות ציינו כי ההסכם הנוכחי ממשיך את עקרונות ההסכם הקודם גם בהיבט הארגוני ומעגן סוגיות שנוגעות לשמירת זכויות העובדים בתהליכי ניוד בחברה, מנגנון פיטורים הוגן ושקוף המספק ביטחון תעסוקתי, איוש משרות חדשות בסלקום תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים הקיימים, הגדרת התקופה הנדרשת לקבלת מעמד של עובד קבוע ומערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים, המעניקה לוועד העובדים משקל חשוב בהכרעת מחלוקות הנוגעות להעסקת עובדים.