אל-על מוותרת על דרישתה לאפשר לה לטוס מעל סעודיה

אל-על משעה את עתירתה לבג"ץ, בה דרשה לאפשר לה לטוס מעל סעודיה בנתיב קצר להודו, כפי שאושר בחודש מארס לחברת אייר אינדיה • משיכת העתירה באה בעקבות דיון שנערך ב-18 ביולי ואחרי שאל-על הבינה כנראה שאין סיכוי שבג"ץ ייעתר לדרישתה

מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'
מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'

אל-על משעה את עתירתה לבג"ץ, בה דרשה לאפשר לה לטוס מעל סעודיה בנתיב קצר להודו, כפי שאושר בחודש מארס לחברת אייר אינדיה

משיכת העתירה באה בעקבות דיון שנערך ב-18 ביולי ואחרי שאל-על הבינה כנראה שאין סיכוי שבג"ץ ייעתר לדרישתה. 

העילות של אל-על כללו טענות לאפליה מצד המדינה ולחוסר צדק מסחרי בתחרות של אל-על מול אייר אינדיה שטסה להודו במסלול הקצר בעד שעתיים. 

לאחרונה התבטא בחריפות אלי דפס, יו"ר אל-על, בראיון שהעניק ל"גלובס", נגד האפליה הזו וטען כי ראש הממשלה נוהג בדרך של BDS כלפי אל-על, וכי בתנאי ההפרטה של החברה מפורט כי יאפשרו לאל-על להתחרות בתנאים הוגנים.

כעת, כאמור, אל-על מושכת את עתירתה. בשלב זה רק אייר אינדיה טסה מעל שמי סעודיה, אולם יש להניח כי חברות נוספות ממדינות אסיה יקבלו אישור דומה. 

מאל-על נמסר בתגובה: "לאור הצהרת המדינה בדיון בבג"ץ כי מתן ההיתר לאייר אינדיה לטוס מעל סעודיה אינו גורר בהכרח מתן היתרים לחברות תעופה זרות אחרות לטוס לישראל בנתיבי אוויר החסומים בפני חברות תעופה ישראליות, ובהתאם להצעת בג"ץ, הודיעה אל-על על משיכת העתירה, תוך שמירה על זכויות וטענות אל-על בכל הליך אחר. מתן אישור רק לחברות זרות לטוס בנתיב טיסה קצר במספר שעות מהנתיב שמאושר לחברות ישראליות - מהווה הסכמה לחרם על התעופה הישראלית. אל-על שבה וקוראת להבטחת תחרות הוגנת ושוויון הזדמנויות בין חברות התעופה הישראליות לבין חברות התעופה הזרות".