מרכז השלטון המקומי לוחץ על דקסיה ישראל לקדם מיזוג

דורש לכנס אסיפת בעלי מניות בנושא על רקע הצעות למיזוג מצד בנק דיסקונט ובנק ירושלים: "יש לבחון את האפשרויות לא שיהוי נוסף"

בנק דקסיה / צילום: שאטרסטוק
בנק דקסיה / צילום: שאטרסטוק

מרכז השלטון המקומי, המחזיק ב-6.5% ממניות דקסיה ישראל , לוחץ לקדם מיזוג של הבנק, וזאת על רקע הצעות שהתקבלו בנושא על-ידי בנק דיסקונט ובנק ירושלים. מרכז השלטון המקומי שלח אתמול (ד') מכתב ליו"ר דקסיה ישראל, לבנה שיפמן, וביקש לכנס אסיפת בעלי מניות של דקסיה בכדי לדון בסוגיה. 

במרכז מציינים כי בחודש מארס האחרון התקבלה הצעה של בנק ירושלים לקדם מיזוג, ולפני כ-3 שבועות הגיעה הצעה דומה מבנק דיסקונט. "עד עתה דקסיה ‏לא‏ עידכנה ‏אודות‏ הפעולות שננקטו ‏על‏-ידה,‏ אם‏ בכלל, ‏לבחינה ‏של‏ ההצעות‏ האמורות, ‏ובכלל ‏זה ‏על‏ קיומו‏ של ‏תהליך‏ למשא‏-ומתן‏ מול‏ הבנקים", כותב שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי. 

"יש חשיבות רבה לקיומו של תהליך לבחינת האפשרויות העומדות בפני דקסיה ללא שיהוי נוסף, ובכלל זה ההצעות של בנק ירושלים ודיסקונט, והכדאיות הכלכלית שלהן", הוא מוסיף. 

במרכז השלטון המקומי מבקשים כי דקסיה ישראל תערוך אסיפת בעלי מניות, בה יוצגו הפעולות שעשה הדירקטוריון על-מנת לבחון את ההצעות, וכן קבלת החלטה לגבי מתן הנחיה לדירקטוריון אם לקדם את המשא-ומתן ותחת אילו לוחות זמנים. עוד הם מבקשים לקבוע מנגנון ולפיו הדירקטוריון יעדכן את בעלי המניות בכל פרק זמן מסוים בדבר התקדמות המגעים.

נציין כי זהו כבר המכתב השני בחודשים האחרונים שמרכז השלטון המקומי שולח לדקסיה ישראל, ובו הוא קורא לה לקדם עסקה למיזוג הבנק. המכתב הקודם נשלח לאחר שהגיעה ההצעה מבנק ירושלים לקדם מיזוג בין הבנקים. 

דקסיה ישראל עוסקת במתן אשראי לרשויות המקומיות. לפני כ-4 חודשים הבנק הפך לבנק ללא גרעין שליטה, לאחר שדקסיה העולמית מכרה את מניות הבנק בבורסה. מאז הפך דקסיה ישראל ליעד מעניין להשתלטות, מה שהביא למתן הצעות בנושא מצד שני בנקים לפחות. בדקסיה ישראל אמנם הקימו ועדה שתפקידה לדון בעתיד האסטרטגי של הבנק ולבחון בין היתר האם נכון לו להישאר עצמאי או להיבלע לתוך בנק אחר. יחד עם זאת, כשם שנכתב במכתב, לא ידוע אם נעשה מהלך לנסות ולקדם מיזוג עם אחד הבנקים המציעים זאת.