אושרה הצעת המחליטים להגדלת היצע הדירות בדיור הציבורי

הממשלה אישרה את "תוכנית חירום לאומית בתחום הדיור הציבורי" • מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק: "מדובר ביום היסטורי עבור דיירי הדיור הציבורי ומדינת ישראל"

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט / צילום: איל יצהר
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט / צילום: איל יצהר

ממשלת ישראל אישרה היום (א') את הצעת המחליטים שהגיש משרד הבינוי והשיכון העוסקת בתוכנית רחבה להגדלת היצע הדירות בדיור הציבורי. כפי שנחשף ב"גלובס" ביום ד' האחרון, הצעת המחליטים הועלתה לממשלה לאחר שינויי נוסח והסכמה של משרד המשפטים ואנשי היועץ המשפטי לממשלה שנדרשו לנושא בעקבות נקודות שהעלו באוצר כנגד הנוסח המקורי.

ההצעה שאושרה היום, שגם שינתה את שמה ל"תוכנית חירום לאומית בתחום הדיור הציבורי", מציעה להקים צוות בין משרדי שתפקידו יהיה "להמליץ על תוכנית ממשלתית להגדלת מלאי הדיור הציבורי, באופן עקבי ובר קיימא". הצוות יבחן מספר צעדים בהם גיוס אג"ח נוסף של עמידר, בחינת האפשרות להקצאת קרקע על ידי רשות מקרקעי ישראל, רכישת דירות לדיור הציבורי, עידוד בניית דירות דיור ציבורי והעברתן לבעלות המדינה, הקצאת חלק מהדירות המשווקות במסגרת מכרזי מחיר למשתכן ויצירת תמריצים לבניית דיור ציבורי במסגרת בניה חדשה.

בראש הצוות האמור עתיד לעמוד מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, והוא אמור לכלול בנוסף גם את נציגי הממשלה הבאים: ראש אגף תקציבים או סגנו, החשב הכללי או סגנו, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מנהלת מינהל תכנון, מנהל רשות המיסים או סגנו,מנהל הרשות להתחדשות עירונית, מנכ"ל משרד הקליטה או מי מטעמו, ומנכ"ל משרד העבודה והרווחה או מי מטעמו. עוד מוצע כי צוות זה יגבש המלצות לגבי הסעיפים השונים בהצעת ההחלטה תוך 60 יום ויגיש את ההמלצות לממשלה. במידת הצורך ימליץ הצוות גם על תיקוני חקיקה הנדרשים. שינוי שהוכנס היום הרגע האחרון הוסיף לצוות האמור גם את יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה או מי מטעמו וגם הצבתם של משקיפים מטעם משרדי המשפטים והפנים לפעילות הצוות.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר היום כי: "אחרי שנים רבות של הזנחה, ממשלת ישראל שמה את השכבות המוחלשות בראש סדר העדיפויות. התוכנית שאושרה היום בממשלה מהווה פתרון אמיתי לבעיית הדיור הציבורי במדינת ישראל, דבר שלא נעשה בעבר. זוהי בשורה של ממש למאות אלפי משפחות חסרות דיור במדינת ישראל, המסתייעות במשרד הבינוי והשיכון. באמצעות תוכנית זו נגדיל בתוך עשור את מלאי הדירות לדיור הציבורי ב-72 אלף דירות חדשות. עם כניסתי לתפקיד שמתי למטרה את החזרת הטיפול בתחום השיכון לסדר היום. התוכנית מהווה פריצת דרך בתחום הדיור הציבורי ותהווה את הבסיס להתייחסות לכל דבר הקשור לדיור הציבורי בעתיד. אני מברך את אנשי משרד הבינוי והשיכון על העבודה המאומצת. אנו נמשיך לפעול במלוא המרץ על מנת שהתוכנית תיושם ותצא לדרך".

סגן שר הבינוי והשיכון, חה"כ ז'קי לוי: "בפעם הראשונה משרד הבינוי והשיכון מניח תוכנית כוללת שתעזור להתמודד עם בעיית הדיור הציבורי ולהוביל לפתרון ראוי לסוגיה שהוזנחה לחלוטין ב-20 השנים האחרונות. הנחנו תוכנית שעונה על כל הצרכים ונותנת את כל הכלים הדרושים כדי לפתור את הבעיה הכואבת אחת ולתמיד. לשמחתי החליט משרד האוצר בראשות השר משה כחלון לאמץ אותה ואנו נחזה במהפך חסר תקדים ביחס לדיירי הדיור הציבורי".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, אמר: "מדובר ביום היסטורי עבור דיירי הדיור הציבורי ומדינת ישראל. תוכנית 'לגור בכבוד' מהווה אמירה ברורה וחזקה של המדינה, כי אוכלוסיות מוחלשות אינן שקופות עוד. אני גאה להיות חלק מהמהלך החשוב הזה ואעשה הכל כדי שהקמת צוות היישום יוביל לשינוי עמוק ואמיתי עבור עשרות אלפי משפחות".