אקסטל: בידינו מלוא הסכום לפירעון תשלום האג"ח בדצמבר

בחודש דצמבר הקרוב אמורה חברת הנדל"ן הזרה לפרוע איגרות חוב בסכום דולרי השווה לכ-550 מיליון שקל

פרויקט של אקסטל במנהטן / צילום: מצגת החברה
פרויקט של אקסטל במנהטן / צילום: מצגת החברה

חברת הנדל"ן הזרה אקסטל אגח א  הכריזה היום (א'), כי בידה מלוא הסכום הדרוש לפירעון תשלום הקרן הראשון (מתוך שניים) והריבית של איגרות החוב מסדרה א' שלה. מדובר בסכום דולרי השווה לכ-550 מיליון שקל (כ-150 מיליון דולר), שעל החברה לפרוע בחודש דצמבר הקרוב.

את ההודעה היום מסרה אקסטל, לאחר שחברות בשליטתה חתמו על הסכמי מימון חדשים לפרויקט ברוקלין פוינט. הסכמי המימון כוללים הלוואת בנייה על סך של 425 מיליון דולר, שנושאת ריבית של ליבור+4% (כיום 6.82%), וכן הלוואת מזנין בסכום של 105 מיליון דולר ובריבית של 10%. באקסטל ציינו, כי בעקבות החתימה על הסכמי מימון אלו, פרויקט ברוקלין פוינט ממומן במלואו. כך, שחברות הפרויקט יעבירו לאקסטל מזומנים חופשיים בסך של 75.1 מיליון דולר.

אקסטל, שבבעלות גארי ברנט, היא יזמית בתחום הבנייה בניו יורק, בעיקר בתחום בנייני המגורים אך גם בתחומי המסחר והמלונאות. התמחותה של החברה היא בבנייה של מגדלי דירות יוקרה למגורים, בעיקר בניו יורק, בעוד שתחומי עיסוק נוספים הם רכישה והשבחה של קרקעות ונכסים מניבים, וכן החזקה ב-66.7% ממלון אינטרקונטיננטל בוסטון, שבעיר בוסטון.

אקסטל
 אקסטל

ההודעה הנוכחית מצטרפת להודעה קודמת שפרסמה אקסטל בחודש שעבר, על שחרור מזומנים לטובתה בהיקף של כ-50 מיליון דולר. שחרור מזומנים זה נבע ממחזור הלוואות שביצעו החברות המחזיקות במלון בבוסטון, וכן מדחייה בפירעון הלוואה על פרויקט דירות היוקרה One 57, שאפשרה העברה ליזמים של תמורות נוספות מדירות שנמכרו.

לאקסטל שתי סדרות אג"ח מונפקות בבורסה בתל אביב. הסדרה הראשונה (א'), בהיקף של 1.05 מיליארד שקל, עתידה להיפרע בשני תשלומים שווים, הראשון בדצמבר הקרוב והשני בדצמבר 2019. הסדרה השנייה (ב') של אקסטל, בהיקף של 600 מיליון שקל, תיפרע גם היא בשני תשלומים שווים, הראשון בדצמבר 2020 והשני בדצמבר 2021. לארבעת תשלומי קרן אלו יתווספו לאורך חיי איגרות החוב גם תשלומי ריבית בהיקף כולל של כ-145 מיליון שקל - מרביתם עד סוף 2019.

בתגובה להודעה נסחרה היום אג"ח א' בעלייה של 2.5%, למחיר המשקף תשואה שנתית לפדיון של 10.9%, ומשך החיים הממוצע של האג"ח עומד על 0.9 שנים. אג"ח ב', בעלת מח"מ ארוך יותר של 2.7 שנים, נסחרה היום בעלייה קלה של 0.3%, ובתשואה לפדיון של 13.2%.