האג"ח של סטרווד ווסט טיפסה אחרי המלצה מפועלים אי.בי.אי

איגרת חוב א' של חברת הקניונים הזרה סטרווד ווסט טיפסה ביומיים האחרונים בכ-3% • למרות העליות האחרונות, מחירה הנוכחי של האג"ח משקף הפסד של יותר מ-8% למשקיעים בתוך כחצי שנה בלבד

מניית סטרווד / צילום: רויטרס. Brendan McDermid
מניית סטרווד / צילום: רויטרס. Brendan McDermid

איגרת חוב א' של חברת הקניונים הזרה סטרווד ווסטאגחא  טיפסה ביומיים האחרונים בכ-3%, לאחר שזכתה להמלצה חיובית מחברת החיתום פועלים אי.בי.אי. ואולם, למרות העליות האחרונות, מחירה הנוכחי של האג"ח משקף הפסד של יותר מ-8% למשקיעים בתוך תקופה של כחצי שנה בלבד.

סטרווד ווסט שייכת לגל חברות הנדל"ן האמריקאיות ששטף בשנתיים האחרונות את שוק האג"ח הקונצרני של תל אביב. החברה הצליחה לגייס כאן בפברואר האחרון סכום של 910 מיליון שקל בהנפקה ראשונה לציבור של אג"ח מסדרה א', ואלה נסחרות בבורסה מאז.

את ההנפקה הובילו חברות החיתום לאומי פרטנרס חתמים ופועלים אי.בי.אי חיתום והנפקות, וכל אחת מהן אף רכשה במסגרת ההנפקה אג"ח של סטרווד ווסט בהיקף של 27 מיליון שקל ע"נ. על פי הידוע, אג"ח אלה עדיין לא נמכרו, והן עוד מוחזקות במאזנים של שתי חברות החיתום. לפיכך, כל אחת מהן ראתה באחרונה את השקעתה מתכווצת בעד 3 מיליון שקל, לפני העליות של הימים האחרונים שצמצמו את ההפסד לכ-2.5 מיליון שקל (ביחס לערך הנקוב).

סטרווד ווסט מהווה חלק מחטיבת הנדל"ן המסחרי של קבוצת סטרווד העולמית, שנמצאת בשליטת בארי שטרנליכט, שהיא אחת מחברות הנדל"ן והמלונאות הגדולות בארה"ב. חטיבה זו מנהלת תיק שכולל 30 נכסים מסחריים בשווי של כ-6 מיליארד דולר, ולדברי האנליסט יניב סיילן מפועלים אי.בי.אי, היא אחת מחמש חברות הקניונים הגדולות ביותר בארה"ב.

"היכולת לנבא את העתיד מוגבלת"

לצורך גיוס החוב בתל אביב, הקימה הקבוצה חברה באיי הבתולה הבריטיים (BVI), שאליה הועברו שבעה קניונים בארה"ב, שברובם נדרשו למחזור חוב קרוב. ואולם, למרות הצלחת ההנפקה, התחילו האג"ח של סטרווד ווסט לרדת זמן קצר לאחר ההנפקה, בין השאר, על רקע הפגיעה של המכירות באינטרנט בענף הקמעונאות האמריקאי ובפדיונות בקניונים.

בסקירה רחבה שפרסם, מספר האנליסט סיילן כי ביקר באחרונה בנכסי סטרווד ווסט באזור אוהיו ושיקאגו, על רקע חששות המשקיעים מתחום הקמעונאות בארה"ב וממצב הקניונים של סטרווד ווסט. לדבריו, הוא למד כי נכסי סטרווד הם המובילים באזורים שבהם הם פועלים, מנוהלים בידי חברת הקניונים החמישית בגודלה בארה"ב, בעלי דירוג גבוה, מתוחזקים ומשופצים, וכן נמצאים בהליך של התאמה לעידן החדש עם הגדלה של רכיב הבידור והפנאי. 

סיילן הוסיף כי אחת הטענות שנשמעות בשוק מאז ההנפקה, היא ששווי נכסי סטרווד אינו מייצג, שכן שיעורי ההיוון שלהם נמוכים מדי. עם זאת, הוא הודף טענה זו ומציג נתונים שלפיהם הנכסים מהוונים בטווח של נכסים באותו דירוג ובהתאם לעסקאות שבוצעו באחרונה.

נגישות גבוהה להון וחוב

מבנה החוב של סטרווד ווסט כולל הלוואות בסך 1.052 מיליארד דולר (כולל האג"ח), שאותן תידרש החברה לפרוע או למחזר בין יולי 2021 לאוגוסט 2023. לדברי סיילן, קיים בשוק חשש שהחברה לא תצליח לקבל ב-2021 הארכה של שנתיים בהלוואה הגדולה, על סך 549 מיליון דולר. עם זאת, הוא מציין כי נכון להיום החברה עומדת בתנאים המאפשרים את הארכת ההלוואה, ונוסף על כך, עומדות בפניה אפשרויות נוספות במקרה שההלוואה לא תוארך.

סיילן מעריך כי ההסתברות שהחברה תיקלע לקשיים ולא תצליח לקבל הארכה ב-2021 הוא אפסי, אבל מבהיר כי העננה המהותית והמרכזית סביב החברה היא יכולתה למחזר חוב של 900 מיליון דולר ב-2023. "להערכתנו, היכולת לנבא את העתיד ואת יכולת ההחזר של החברה בעת הנוכחית היא מוגבלת", כותב סיילן.

עם זאת, סיילן מדגיש כי סטרווד ווסט היא חלק מקבוצת סטרווד העולמית, שביצעה ב-2017 מחזורי חוב של 15 מיליארד דולר עבור כל סוגי הנדל"ן שברשותה. משום כך, הוא מדגיש כי מבין החברות שהגיעו לישראל, סטרווד היא בעלת היכולת והנגישות הגבוהה ביותר להון וחוב.