נעילה מעורבת בוול סטריט: טבע נפלה, אפל עשתה היסטוריה

טבע נפלה במסחר לאחר שדיווחה על הפסד של 241 מיליון דולר ברבעון • מניית טסלה זינקה בכ-11% • טראמפ רוצה להעלות את המכס על סין ל-25%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב אמנם נפתח היום (ה') בירידות שערים, אך ננעל במגמה מעורבת לאחר שהנאסד"ק ו-S&P 500 עברו לעליות. אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. הבוקר ננעל המסחר באסיה במגמה אדומה, וגם המסחר באירופה נסגר בירידות. 

 

אפל  חצתה במהלך המסחר היום את השווי של טריליון דולר. מחיר מניה בודדת של יצרנית האייפון חצה את קו 207.05 הדולרים, ואיפשר לה להגיע לשווי הנכסף. כמובן, השווי הזה ממצב את אפל כחברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק. החברה פרסמה השבוע את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2018. חברת הענק הביסה את ציפיות האנליסטים עם רווח של 2.34 דולר למניה, לעומת ציפיות ל-2.18 דולר למניה, והכנסות של 53.3 מיליארד דולר לעומת תחזית ל-52.34 מיליארד דולר. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוב מקשיח עמדה במלחמת הסחר מול הסינים ומנסה להעלות את המכסים על סחורות מיובאות בשיעור חד. המהלך של הנשיא מגיע בדיוק כשמתבצעים ניסיונות לחידוש מגעים בין וושינגטון לבייג'ין, כדי ששני הצדדים ישובו לשולחן המו"מ. השווקים באסיה צנחו בעקבות חששות המשקיעים מפני איומי נשיא ארה"ב, שיעלה את אחוז המכס על כ-200 מיליארד דולר בסחורה סינית מ-10% ל-25%. בכל מקרה, יש לציין כי גם אם האיום של טראמפ יתקבל, השינוי לא יתבצע עד ספטמבר הקרוב.

הפדרל ריזרב החליט אתמול להותיר את הריבית על כנה וזאת לאחר ועידה פדרלית בת יומיים. נציגי הפד אמרו כי הצמיחה הכלכלית חזקה וששוק העבודה ממשיך להתחזק בחודשים האחרונים עת שהאינפלציה הייתה סביב ה-2%. הבנק הפדרלי צופה כי יהיו עוד שתי העלאות ריבית עד סוף השנה.

מבחינת נתוני המאקרו, התפרסם היום נתון דרישות האבטלה בארה"ב. השבוע הוגשו 220 אלף דרישות. לפני שבוע, הוגשו בארה"ב 217 אלף דרישות. 

חברת טסלה  פיתחה "מוח" לנהיגה אוטונומית , שחזק פי עשרה מהצ'יפים העדכניים החזקים ביותר שקיימים בתחום ובראשם הצ'יפ של NVIDIA - כך טען מייסד טסלה, אלון מאסק, במצגת למשקיעים על נתוני הרבעון השני. מאסק לא הוסיף האם מדובר בפיתוח עצמי או בפיתוח של חברה חיצונית. מבחינת תוצאות, טסלה דיווחה על הפסד בהיקף 520 מיליון דולר, לעומת הפסד של 220 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

טבע  פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. טבע רשמה ברבעון השני הכנסות של 4.7 מיליארד דולר - מעט נמוך מתחזיות האנליסטים, וירידה של 1.5% ביחס לרבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP (בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים) היא הציגה רווח נקי של 794 מיליון דולר שהם 78 סנט למניה, 14 סנטים מעל תחזיות השוק. עם זאת, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), טבע אינה רווחית וסיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 241 מיליון דולר. 

טריפ אדוויזר  לא עמדה בתחזיות השוק. הכנסות החברה עלו ב-2% ל-433 מיליון דולר והרווח הנקי GAAP זינק ב-19% ל-32 מיליון דולר. צפיות השוק היו להכנסות בהיקף 435 מיליון דולר. 

סודהסטרים  פרסמה דוחות חזקים, מה שהוביל אתמול לזינוק במניה בנאסד"ק. החברה רשמה צמיחה של 31% בהכנסות הרבעון השני השנה לרמה של כ-171.5 מיליון דולר בהשוואה ל-130.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סטארבקס  דיווחה על חתימת שת"פ עם עליבאבא הסינית כדי להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית והפיזית של רשת הקפה בסין.