וול סטריט סגרה בעליות; טבע תיקנה בעלייה של 2.6%

מספר מקומות העבודה שנוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר היה מאכזב ועמד על כ-157 אלף, לעומת צפי לתוספת של כ-193 אלף משרות • נובל אנרג'י צנחה לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב ננעל היום (ו') בעליות קלות במדדי המניות, למרות החששות מהחרפה של מלחמת הסחר מול סין. באירופה רשמו היום מדדי המניות עליות. 

 

בגזרה הגלובאלית ניתן לראות שני סיפורים משמעותיים בימים האחרונים. ראשית, הבנק הבריטי העלה את הריבית לשיעור של 0.75%, לראשונה מאז מארס 2009 - מה שעשוי להעיד על צפי הבנק הבריטי ליציבות הכלכלה בזמן הקרוב, וזאת על אף הברקזיט.

הנושא השני הוא סוגיית מלחמת הסחר של ארה"ב עם סין. דווקא באותו השבוע שנראה היה שהיא מתחילה לתת אותותיה, מהבית הלבן נמסר כי הם שוקלים להעלות את שיעור המכס שנקבע מוקדם יותר השנה, 10%, צפוי לעלות ל-25%, על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר המיובאות לארה"ב מסין בשנה. הודעת הבית הלבן השפיעה אמנם על המדדים השבוע (לרעה), אך היא לאמנעה מענקית הטכנולוגיה אפל להיות הראשונה שחוצה את שווי השוק הסמלי של טריליון דולר

היום הגיבה סין בהודעה שבכוונתה להטיל מכסים על סחורות אמריקאיות המיובאות למדינה בסכום של כ-60 מיליארד דולר. המשקיעים, כאמור, כבר לא מתרגשים. 

מבחינת נתוני המאקרו, לפני הפתיחה התפרסמו נתוני שוק העבודה לחודש יולי, מהם עולה כי מספר מקומות העבודה שנוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר היה מאכזב ועמד על כ-157 אלף לעומת צפי לתוספת של כ-193 אלף משרות. שיעור האבטלה, עם זאת, רשם ירידה של 0.1% לרמה של 3.9%. 

שיעור התוספת השנתית בשכר הממוצע נותר ברמה של 2.7%, בהתאם לציפיות הכלכלנים. נתוני החודשים יוני ומאי התעדכנו בכ-59 אלף מקומות עבודה נוספים. 

ב-17:00 התפרסם מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים שעמד ברמה של 55.7 נקודות לעומת צפי לרמה של 58.6 נקודות לחודש יולי. 

סודהסטרים ממשיכה בעלייה

מניית אפל  המשיכה לרכז עניין וננעלה בעלייה קלה לאחר שטיפסה אתמול לשווי של כטריליון דולר במחזור גבוה. 

גם טסלה , שזינקה אתמול לאחר שפרסמה דוחות טובים ביום רביעי לאחר סיום המסחר, במוקד. 

אמש פורסם הדוח הכספי של טבע הישראלית והמניה הגיבה בירידה חדה. היום המניה תיקנה למעלה בסיום, לאחר ירידה בפתיחת המסחר. החברה הכניסה 4.7 מיליארד דולר, ירידה של 1.5% בלבד מהשנה שעברה. הרווח הנקי (על בסיס לא חשבונאי) עמד על 794 מיליון דולר, וזה החשבונאי הראה הפסד של 241 מיליון דולר. הפער בין השניים קשור ברובו בניכוי מוניטין של כ-670 מיליון דולר על עסקאות העבר הכושלות של החברה. 

היום פרסמה נובל אנרג'י , חברת הנפט והגז ומבעלי מאגרי הגז תמר ולוויתן, דוחות מאכזבים לרבעון השני. החברה דיווחה על הפסד של 23 מיליון דולר, 5 סנט למניה, וירידה של 15.2% בכמות הנפט והגז שהיא מפיקה לכ-346 אלף חביות נפט (שווה ערך) ביום.

מניית סודהסטרים  המשיכה במומנטום החיובי שלה מאז פרסום הדוחות ביום רביעי. 

סולאראדג' , מנגד, צנחה לאחר שהחברה פרסמה אמש דוחות מאכזבים.