ענקית האופנה RESERVED, "זארה הפולנית", מגיעה לישראל

רשת האופנה צפויה לפתוח 30 סניפים בהשקעה של 270 מיליון שקל • מי שעומד מאחורי ההגעה של ריזרבד לישראל היא קבוצת H&O שבבעלות משפחת לבנת • ההבטחה: המחירים ברשת יהיו זהים לחנויות באירופה וינועו בין 20-300 שקל

ענקית האופנה הבינלאומית ריזרבד (RESERVED) מגיעה בשבוע הבא לישראל עם תג מחיר זהה לחנויות שלה באירופה. הרשת, שזכתה לכינוי "זארה הפולנית", פועלת בפריסה רחבה במזרח אירופה וידועה בשל מחיריה המוזלים, והיא צפויה לפתוח בישראל 30 סניפים בהשקעה של 270 מיליון שקל בתוך כ-4 שנים.

מי שעומד מאחורי ההגעה של ריזרבד לישראל היא קבוצת H&O, המפעילה כ-60 חנויות בארץ ונמצאת בבעלות משפחת לבנת, אחת המשפחות העשירות והחזקות בישראל. 

הסניף הראשון של ריזרבד ייפתח ביום רביעי הבא בקניון איילון ברמת-גן, ישתרע על 800 מ"ר ויחליף את החנות של H&O במתחם. הסניף השני יפתח במהלך 2018 בקניון גבעתיים, גם הוא בשטח זהה, וגם הוא ייכנס במקום חנות של H&O. בשנה הקרובה ייפתחו סניפים גדולים יותר בירושלים, בתל-אביב ובחיפה בגודל ממוצע של 1,500 מ"ר, שיכללו אופנת גברים, נשים וילדים.

"בקבוצה רוצים שנפתח בהקדם האפשרי חנויות גדולות שיציגו גם את בגדי הילדים והגברים כבר מההתחלה, ושהרשת תיתפס בציבור כרשת משפחתית ולא רק לנשים", אומרת ל"גלובס" סוניה לבנת, קניינית הקוסמטיקה ומוצרי הבית של החברה.

"למדנו מטעויות של שחקנים אחרים" 

בינתיים, בזמן שרשתות ענק בתחום האופנה כמו H&M סוגרות סניפים ומצמצמות נוכחות פיזית, ריזרבד דווקא מציגה מגמה הפוכה ופותחת חנויות בערים גדולות כמו לונדון, ברלין, מוסקבה ואחרות. גם בישראל הטיימינג של הכניסה שלה מורכב, שכן מדובר בתקופה שבה שוכרים נאבקים מול קבוצות הקניונים והמרכזים המסחריים להוריד את גובה דמי השכירות, ואחרי שנה לא פשוטה שבה קבוצות אופנה ותיקות כמו הוניגמן סגרו את שעריהן.

"בעיניי יש רק שני מותגים בינלאומיים ששינו את השוק בישראל - זארה ו-H&M", אומר עמיר משה, מנכ"ל קבוצת H&O והיבואנית של ריזרבד. משה נזכר איך בימיו בגולף לפני כמה עשורים, "זארה הגיעה למשביר לצרכן. הוניגמן, גולף וקסטרו נחשבו אז פרימיום, ומולן פעלו חנויות עודפים זולות יותר כמו מחסני אופנה. פתאום הגיעה זארה עם מחירים שהיו זולים יותר אפילו מחנויות העודפים. זה היה בלתי נתפס בזמנו". עכשיו הוא רוצה לחולל בעצמו את המהפכה.

ומה הוא שינוי השוק שעליו מדבר משה? טווח המחירים ברשת ינוע בין 20 שקל ל-300 שקל, והוא מקווה לגרום לשינוי דומה באמצעות בשורת המחיר. "למדנו מטעויות של שחקנים אחרים שנכנסו לישראל ומכרו במחיר יקר יותר מאשר ברשת המקורית. אני מתחייב שהמחיר בישראל של ריזרבד יהיה זהה למחיר בפולין. השער של הזלוטי זהה לשער של השקל, מה שאומר שנוכל למכור בדיוק באותו המחיר. אני מאמין שלשחקנים האחרים בשוק לא תהיה ברירה אלא להתיישר לפי המחירים התחרותיים שנביא ולהוריד מחירים".

ובכל זאת, שכר העבודה ושכר הדירה בישראל גבוהים יותר מאשר בפולין. אפילו שחקניות ישראליות כמו סופר-פארם מוכרות בפולין במחירים יותר זולים מאשר בישראל. כיצד תוכלו להתאים את עצמכם?

"באמצעות מכירה של מסה. מדובר בחנויות גדולות עם מחירים זולים, ואנחנו מאמינים שנמכור ב-3,000 שקל למ"ר. אנחנו מביאים משהו ייחודי שמייצר בידול".

תפעיל גם אתר סחר מקוון 

ריזרבד משתייכת לקבוצת אופנה ציבורית פולנית גדולה יותר בשם LPP המחזיקה כ-1,800 סניפים ברחבי העולם, ושהציגה ב-2017 צמיחה דו-ספרתית בהיקפי המכירות שלה, כשהיא נסחרת בין 20 המניות המובילות בבורסת ורשה.

הקבוצה מחזיקה ב-4 מותגי אופנה נוספים - Cropp, Mohito, House, Sinsay, כשקבוצת H&O אוחזת בזיכיון להפעלתם בישראל, והיא צפויה בתוך שנתיים לפתוח חנויות של המותגים הללו, לאחר שריזרבד תסיים את הפריסה שלה. בהמשך ריזרבד צפויה גם להפעיל אתר סחר מקוון בישראל.  

ת"ז: RESERVED בישראל

חנויות: 30 בתוך 4 שנים

השקעה: 270 מיליון שקל

צפי מכירות למ"ר לפי החברה: 3,000 שקל

טוח מחירים: 20-300 שקל

פרזנטורים מובילים: קייט מוס וסינדי קרופורד

ת"ז: קבוצת LLP

מכירות 2017: 7 מיליארד שקל

רווח נקי 2017: 440 מיליון שקל

חנויות ברחבי העולם: 1,800

מדינות בהן פועלת: 20

עובדים: 25 אלף

שטחי מסחר בקניונים בעולם: 1 מיליון מ"ר

המרכז הלוגיסטי האוטומטי של הקבוצה: אחראי להפצה של כ-4 מיליון פריטים בשבוע