תוכנית המתאר הכוללנית לקדימה-צורן אושרה למתן תוקף

התוכנית כוללת תוספת של כ-8,200 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה צפוי של כ-50 אלף תושבים • במקביל, התוכנית מתייחסת גם לתוספת משמעותית בשטחי מסחר ותעסוקה ביישוב ולהקמת פארק עירוני בהיקף של כ-140 דונם

שירה ברנד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז / צילום: איל יצהר
שירה ברנד, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז / צילום: איל יצהר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז שבמינהל התכנון אישרה בשבוע שעבר למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לקדימה-צורן. התוכנית מציעה להגדיל את היקף יחידות הדיור ביישוב בכ-8,200 דירות חדשות כדי שהיקף הבינוי ביישוב יעמוד על כ-16 אלף יחידות דיור בסך הכל. מדובר בתוכנית מתאר שמציעה מענה לגידול אוכלוסיה של עד 50 אלף תושבים ביישוב. התוכנית שביוזמת מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י), חלה על כל מרחב התכנון של הישוב המאוחד קדימה-צורן, וכוללת גם שטח שבתחום המועצה האזורית לב השרון. התוכנית נערכה על ידי האדריכלית ענת פיק.

במקביל, התוכנית גם מציעה תוספת לא מבוטלת של שטחי מסחר ותעסוקה. בכל הקשור לשטחי מסחר מציעה התוכנית תוספת של כ-95 אלף מ"ר לכ-25 אלף מ"ר המסחר הקיימים נכון להיום בפועל או בתוכניות מאושרות. בכל הקשור לתעסוקה, מדובר בתוספת של כ-220 אלף מ"ר לייעוד זה, בעוד נכון להיום קיימים בפועל או בתוכניות מאושרות כ-94 אלף מ"ר לתעסוקה.

כמו כן, במסגרת התוכנית יוקם פארק עירוני בהיקף של כ-140 דונם. הפארק גובל ומרחיב את השטחים הפתוחים המוגנים מפיתוח - שמורת אלוני קדימה, גן לאומי חולות קדימה ויער קדימה.

מהוועדה המחוזית נמסר כי: "התוכנית קובעת את חיזוק הקשר בין קדימה לצורן באמצעות מנגנונים שיעודדו את השותפות בין חלקי היישוב, בכלל זה יצירת מרכז חדש לישוב, חיבור בין חלקי היישוב, קביעת מעטפת ירוקה של שטחים פתוחים, מוקד שירותים אזורי ושיפור הנגישות של התושבים למרכז השירות והתעסוקה היישוביים. בנוסף, התוכנית מציעה מערכת שטחים פתוחים שכונתיים, המחזקים את הקשר בין השכונות הקיימות והחדשות, ובינן לבין המרכז החדש. התוכנית קובעת רשת טיילות להולכי רגל ומסלולים לרוכבי אופניים שתחזק את הנגישות בין חלקי הישוב והשטחים הפתוחים החוצים והסובבים".

יו"ר הוועדה המחוזית, שירה ברנד, ציינה כי: "תוכנית המתאר מתווה את כיווני הפיתוח של היישוב לעשורים הבאים, תוך שמירת האיזון בין האופי הכפרי של היישוב לפיתוח".

קדימה-צורן היא מועצה מקומית שאוחדה משתי מועצות מקומיות נפרדות (קדימה וצורן) בשנת 2003. המועצה המקומית ממוקמת מזרחית לעיר נתניה וצפונית לעיר כפר סבא. על פי אתר המועצה המקומית, המועצה כוללת נכון להיום כ-18 אלף תושבים.