מחר: חתימה על הרחבת הסכם-הגג בקריית גת

מדובר בהרחבה של הסכם-הגג הקודם שהתייחס לכרמי גת • הסכם-הגג הנוכחי מתייחס לשיווק והקמה של עוד 7,164 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, אצטדיון, תחנת רכבת וגם קידום התחדשות עירונית • נזכיר כי רק לפני שנה נלחמו העירייה והמדינה בבתי משפט על הסכם-הגג וכל צד העלה טענות קשות על אי-יישום התחייבויות של הצד השני

כרמי גת / צילום: אייל פישר
כרמי גת / צילום: אייל פישר

הרחבה של הסכם-גג בקריית גת: מחר (ג') צפויה המדינה לחתום על הרחבה של הסכם-הגג מול עיריית קריית גת. מדובר בהסכם חדש שייחתם בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ובין העירייה לשיווק ובניית 7,164 יחידות חדשות מצפון לשכונת כרמי גת, לגביה נחתם הסכם-הגג הקודם.

השכונה החדשה תיקרא "כרמי גת צפון", והיא מרחיבה את השכונה החדשה שנבנית מכוח הסכם-הגג הראשון שנחתם בשנת 2013 הממוקמת מצפון לעיר. עוד במסגרת הסכם-הגג החדש: מתחמי מסחר ותעסוקה, פארקים, קריית ספורט, אצטדיון עירוני בן 8,000 מקומות, מוסדות חינוך וציבור והשקעה בתשתיות. מעיריית קריית גת נמסר היום (ב') כי היקף ההסכם צפוי לעמוד על כ-1.5 מיליארד שקל.

מלבד 7,164 יחידות הדיור החדשות, הסכם-הגג מתייחס גם ל-90 אלף מ"ר שטחי מסחר ו-80 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. במקביל, הסכם-הגג צפוי להתייחס גם לפרויקט התחדשות עירונית גדול במתחם יאסקי בעיר. מדובר במתחם שכולל כ-400 יחידות דיור במצב רעוע שנאטמו עם השנים, וחלקן נהרסו. על-פי התוכניות, במקום דירות אלה צפויות להיבנות כ-1,700 דירות חדשות במתחם.

הסכם-הגג החדש כולל גם השקעה נרחבת בתשתיות. מהעירייה נמסר כי בין היתר מדובר בחיבור העיר הוותיקה לפארק התעשייה, פיתוח טיילות והרחבת כבישים ראשיים, גשרים ומעברים, מערך שבילי אופניים, פארק המחבר בין כרמי גת והעיר הוותיקה, תחנת רכבת נוספת בכרמי גת ועוד.

נזכיר כי קריית גת הייתה הראשונה לחתום על הסכם-גג עם ממשלת ישראל ורשות מקרקעי ישראל בשנת 2013. הסכם-הגג הראשון כלל 7,600 יחידות דיור ששווקו, וחלקן נמצא בבנייה. מהעירייה נמסר בהקשר זה כי "העירייה משלימה בימים אלה את עבודות פיתוח תשתיות שלב א' בשני המתחמים האחרונים". עוד נמסר מהעירייה כי "בימים אלה החלה עיריית קריית גת בעבודות הפיתוח להרחבת פארק התעשייה של העיר בעוד 2,500 דונמים".

עוד נמסר מהעירייה כי "גם בהסכם החדש תבצע עיריית קריית גת את עבודות פיתוח התשתיות בשיתוף משרדי הממשלה השונים, תוך עמידה בלוחות זמנים מהירים והבטחת ודאות גבוהה בקרב ציבור היזמים והרוכשים הפוטנציאליים".

שיחות עם קבלנים הפעילים בשכונת כרמי גת מעלות כי נכון להיום הפעילות מול העירייה בכל הקשור לבנייה במתחם מתנהלת כסדרה, וזאת לעומת העבר הלא רחוק אז המתחם היה רווי בבעיות. נזכיר כי לפני כשנה היחסים בין עיריית קריית גת לבין רמ"י עלו על שרטון בכל הקשור להסכם-הגג, כאשר כל צד טען שהצד השני לא ממלא אחר חלקו בהסכם. חילופי ההאשמות הללו הגיעו אף לבית המשפט, כאשר העירייה עתרה לבג"ץ כנגד המדינה, ואילו רמ"י הגישה עתירה לבית המשפט המחוזי. ההתנהלות המשפטית הזו עיכבה גם את התקדמות הבנייה בשכונת כרמי גת ואת המשך יישום הסכם-הגג. בסופו של דבר קבע בית המשפט כי על העירייה להמשיך ולהוציא היתרי בנייה ואף מתח ביקורת על ההתנהלות.

גורמים הבקיאים בהתנהלות המשפטית בין העירייה לבין רמ"י מסבירים כי לאחר אותה "התנגשות" משפטית הגיעו הצדדים להסדר ולהבנות לגבי המשך קידום השכונה. כעת, עם סיום שיווק כרמי גת ואישור תב"ע רלוונטית לשכונה החדשה, החליטו הצדדים לחתום על הסכם נוסף. עוד נציין כי הסכם נוסף משגר עוד תקציבים משמעותיים לעיר ואף עשוי לשפר את מצבה אל מול הבנייה החדשה הנרחבת.