ציוץ הבולשביקים של יאיר נתניהו: החשבון המזויף דווח לטוויטר

נתניהו טוען כי חשבון הטוויטר, שבו פורסם הציוץ המתייחס למחנה השמאל, הוא מזויף • עם זאת, נתניהו לא מכחיש כי אכן כתב את תוכן הציוץ בעמוד הפייסבוק שאותו הוא מנהל

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, הגיש תלונה לטוויטר בגין זיוף חשבון טוויטר שלו. בהודעה שפרסם דובר המשפחה, עופר גולן, נאמר: "חשבון הטוויטר הזה מזויף ואינו של יאיר נתניהו. תלונה בנושא הוגשה לטוויטר".

בכלי תקשורת שונים התייחסו לפרסום בחשבון הטוויטר כאילו היו דבריו של יאיר נתניהו, ואף דיווחו על כך במבזקי חדשות. בעקבות כך פנה יאיר נתניהו לחברת טוויטר כדי שתסיר את החשבון. הפנייה נעשתה למערכת הדיווחים של החברה (באינטרנט), ולאחריה תיעשה פנייה גם לנציגות טוויטר באירופה.

יצוין כי למרות שהחשבון בטוויטר הוא מזויף, יאיר נתניהו כן כתב את תוכן הדברים בעמוד הפייסבוק שלו. "גלובס" קיבל אישור מדובר המשפחה שעמוד הפייסבוק המצורף בתמונה הוא אמיתי ומנוהל על-ידי יאיר נתניהו. לדבריו, הסרת הטוויטר המזויף נעשתה כדי שלא ייוחסו לנתניהו הצעיר דברים שקריים בעתיד.

צילום מסך של פוסט מחשבון הפייסבוק האמיתי של יאיר נתניהו
 צילום מסך של פוסט מחשבון הפייסבוק האמיתי של יאיר נתניהו

חברת טוויטר מנסה להיאבק בחודשים האחרונים בזיופים ובחשבונות "בוטים". יצוין כי מאות אלפי חשבונות מזויפים נמחקו ממסד הנתונים שלהם בחודשים האחרונים, וציוצים של "בוטים" (חשבונות המופעלים במרוכז) זוהו ונמחקו או הועלמו.

אחת האפשרויות העומדת בפני אנשים המעוניינים להחזיק חשבון עם וידוא שאכן מדובר בהם ולא בזיוף היא לבקש מחברת טוויטר סימון של וי כחול ליד השם. החשבון הנ"ל של "יאיר נתניהו" אינו נושא את הוי הכחול, ולכן מראש הוא חשוד בהיותו לא אמיתי.